Gissa position Stockholms län

1000036157.jpg

En slags stämningsfull ’Halloweenbild’ med dimma och allt.
Man skymtar Erstakyrkan och gaveln kanske på Ersta Konferenshotellet med dito gatlykta.

Tyvärr, det här blir dessutom mitt sista svar här i denna tråd. Jag är på Gotland och utträder nu ur gissningarnas rike här på ’Utsidan’, så mycket Stockholm det nu är.

Tack till alla skarpögda, speciellt till dig Ringblom, för din otroligt skarpa blick och naturligtvis till Thure som med stor frenesi håller tråden vid liv.
Jag lägger inte upp någon ny bild utan jag överlåter åt Ringblom att lägga upp en ny spännande!

Må så gott alla!

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Paddling på en flikig sjö som har samma namn som det naturreservat som omger sjön och rätt stora ytor av närliggande marker.

Vad heter sjön?

Thure

PB071029.JPG

Varken Albysjön i Botkyrka eller Albysjön i Tyresö och inte heller en sjö i någon av dessa kommuner.

Men vi är på Södertörn och hela sjön och naturreservatet ligger i samma kommun.

Ett par bilder på en av öarna i sjön.

Thure

PB071043.JPG
PB071049.JPG

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips