Gissa position Stockholms län

Skidskytten är inte aktiv skidskytt längre. Är för de flesta nog mer känd i en annan sport dessutom där hen får anses varit mer framgångsrik.

Hen är aktuell i en av de mer populära tv-produktionerna som sänds nu.
 
Trots min ledtråd i inlägg #6581 så är det långt till större vatten. Endast en liten bäck finns bakom lövträden.
Och apropå träd, en gård i närheten har namn som anknyter till en av våra stora botaniker.
 
Lurigt att kraftledningen inte finns på lantmätetiets min karta men jag ser skuggor av stolpar på flygbilden.

Tror att platsen är strax väster om Näset i Paradisets naturreservat dvs väster om västra ändan av Granbyvägen.

Thure
 
Stämmer Thure, står på Brinkslingan precis väster om Näset.
Ledtrådarna i tur och ordning:
Näs kan betyda en smal landsremsa med vatten på båda sidor
Kopplingen till Astrid Lindgren är dels Paradis-Oskar eftersom vi är i Paradiset, men även Astrid Lindgrens Näs som är ett kulturcentrum i Vimmerby
Skidskytten är Jörgen Brink, nu aktuell i Mästarnas Mästare som leder till Brinkslingan. Han är nog mer känd som skidåkare med bland annat tre Vasaloppsegrar på meritlistan. Men han tog Silver på SM i skidskytte efter en viss Björn Ferry
Och botanikern var såklart Carl von Linné.

Över til dig Thure!
 
Nedre bilden ser lite ut som Albysjön Tyresö, tagen med Uddby kiosk bakom och Fårholmen till vänster.
Övre bildens bakgrund stämmer inte riktigt överens med där isbanan på Albysjön plogas upp.

Lite kluven gissning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.