Gissa position Stockholms län

Jag var inne och läste om just AW när jag funderade på dammsugarna, men kopplade inte till Häringe eftersom jag letade i norra länet.

Ny bild, samma fråga: Var är vi och vad ser vi?
var.jpg

Huset är från tidigt 1900-tal, men ligger varken i innerstaden eller i Danderyd. Den ursprungliga verksamheten bedrivs numer en liten bit bort.

Arkitekten bakom detta hus ägnade en stor del av sin karriär med att rita byggnader som troligen flera här på Utsidan har passerat vid ett eller annat tillfälle.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Visst är det Stuvsta gamla stationshus.

Arkitekten Folke Zetterwall var Chefsarkitekt på Statens Järnvägars arkitektkontor och ritade, förutom Stuvsta Stationshus, även många stationsbyggnader på inlandsbanan och malmbanan såsom Abisko Östra Järnvägsstation och Kiruna gamla stationshus.

Över till dig Martin.

Då lägger jag ut bilden nedan från en vandring/promenad. Var gick jag? Det kommer fler ledtrådsbilder om det kommer gissningar.

Thure

OI003030.JPG

Södertörn är rätt svar men det är inte i Paradisetskogen. I början av promenaden tog jag en bild på den här kanotbryggan som jag utnytjat några gånger tidigare med kajak för en några hundra meter lång landtransport.

Thure

OI003029.JPG

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.