Gissa position Stockholms län

Den vanliga frågan, var?

Bilagor

• Gissa plats2.jpg
    Gissa plats2.jpg
    162.5 KB · Visningar: 103
Det stämmer Thure. Det är originalsockeln, i Carraramarmor, till Birger Jarlstatyn på Birger Jarls torg. Marmorn klarade inte det svenska vädret och transporterades till Vätö stenbrott som förlaga när den nuvarande tåligare sockeln i Vätögranit tillverkades 1911. Jag besökte platsen vid en paddeltur i trakten.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Stämmer Salle. En av de tillfälliga hamnarna för att forsla sprängmassor från förbifart Stockholm ut till stenkross. Fotograferat från vägfrågan till Jungfrusund.

Varsågod med ny bild.

Thure

Bör vara Sturehov.

Jag är ute på en flerdagars cykling och är mitt svar rätt kommer jag inte att lägga in någon bild förrän i helgen. Hinner någon annan före så var så god.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips