Gissa position Stockholms län

Bylsjön är det mycket riktigt. Här en bäverhydda intill vandringsleden barnvagnsrundan och en skylt intill bäverfördämningen.

Thure

Bilagor

• OI000106.jpg
    OI000106.jpg
    77.2 KB · Visningar: 230
  • OI000107.jpg
    OI000107.jpg
    89.6 KB · Visningar: 238
Hade varit pinsamt om jag fått fel på den bildgåtan med tanke på att Bylsjön är min hemmaplan. :)

Passerade några "broar" som den här i helgen, var var jag då? Och vad är det egentligen?

Bilagor

• 55.jpg
    55.jpg
    226.9 KB · Visningar: 229

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Har en kollega som bor ett stenkast från Stora Vika, så det var därför det blev min första gissning. :) Företaget som äger marken vill göra en landfill av hela brottet, Nynäshamn kommun vill göra ett naturreservat. Jag håller tummarna för att kommunen går vinnande ur det hela.

Har ingen bild för tillfället, så någon annan får gärna lägga upp en ny bildgåta. Beroende på helgvädret så kanske jag kan ha underlag för en ny bildgåta efter helgen :)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.