Gissa position Stockholms län

Det är ett populärt ställe att övernatta på. Och öster om dina första två gissningar. Bilden är från ca 2007 så kanske ser det lite annorlunda ut där nu.

Thure

Min första känsla när jag såg din bild var att det var vid Årsjön (som jag passerar säkert tiotal gånger varje sommar.)

Men vindskyddet ser ut som på denna bild så därför blev det gissningar på andra ställen. Men om din bild är från 2007 så kan det ju förklara det hela.

Bilagor

• årsjön.jpg
    årsjön.jpg
    62.4 KB · Visningar: 196

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har inga bilder så tog en från google maps. Kanske är den lite klurigare än de andra jag haft på sistone.

Vi är vid vägs ände, men var är vi?

Bilagor

• a.jpg
    a.jpg
    47.2 KB · Visningar: 198
Tyvärr inte rätt.

Bilden är från ett ställe som har samma namn som en sommartid mycket populär skärgårdsö i samma kommun, dvs Värmdö.

Tack för ledtråden Lasse. Jag tänkte på att det skulle kunna vara ett före detta färjeläge och spanade på gamla färjeläget för förbindelsen till Djurö/Vindö innan Djuröbron byggdes men fick inte det att stämma.

Är det en gammal ångbåtsbrygga på bilden?

Svaret bör alltså vara Sandön och Myttinge med berget Morfarslåret.

Hittade en bild som verkar bekräfta antagandet https://www.google.com/maps/uv?hl=s...hUKEwifi6To6eblAhWxk4sKHY_BAlAQpx8wCnoECA0QBg

Thure

Skulle kunna vara en gammal ångbåtsbrygga, men jag vet faktiskt inte.

Du prickade dock in positionen perfekt. Misstänkte att Sandhamn/Sandön skulle leda dig rätt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips