Gissa position Stockholms län

Om det är August Strindberg så bodde hsn i och för sig på Runmarö vid Nore men hans skrivarlya låg på Kymmendö och det finns en kopia på den där om jag minns rätt.

Thure

Var i länet finns dessa båthus?

Ledtråd:

Vid en fjärd som egentligen är en vik i en ö.

Thure

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    58.3 KB · Visningar: 290

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ledtråd #2322

Bilden nedan visar en liten insjö tidigare en vik från Ålands hav där en utländsk militär styrka slog läger för drygt 200 år sedan. Bilden nedan tagen nån halvmil söder om #2322.

Thure

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    56.3 KB · Visningar: 279
.

Gissar på Tuskösundet, även om jag inte känner igen båthusen riktigt. Men det ligger ju inte i Stockholms län kom jag just på så då får man fundera vidare.

Senast ändrad:
Ytterligare ledtrådsbild #2322

Här vid en känd stuga typ 500 meter öster om viken där utrikisk trupp för drygt 200 år sedan hade läger på isen.

Thure

Senast ändrad:

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.