Gissa position Stockholms län

Jag tror det är Flaten, (inte Tyresö Flaten) från strax norr om baden i sydlig riktning mot övergången till Drevviken?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Stämmer Peter

Här nedan en bild mot öster med Flatenbadet i bakgrunden. Gissningsbilden var tagen från västra stranden söderut med det höga berget på östra sidan strax söder om badet till vänster i bild.

Thure

Bilagor

• fikatime_redigerad-1.jpg
    fikatime_redigerad-1.jpg
    231.8 KB · Visningar: 305
Den här bron är nog mer känd för paddlare än skridskoåkare - var finns den?

Bilagor

• P4112447.jpg
    P4112447.jpg
    35.2 KB · Visningar: 276
Strax utanför Ålkistan

dvs Brunnsvikens utlopp i Lilla Värtan ligger Bockholmen och det här är kanske bron ut dit?

Thure

PS när jag kollar med Eniros utsiktsbilder så blir jag tveksam. Får leta vidare.

Senast ändrad:

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Det som

gör mig tveksam är huset till vänster i bakgrunden, fel färg och fel fönstersättning jämfört med Eniro om man antar att bilden på bron är tagen från norr med Ekhagens skog och hus i fonden.

Men det mesta stämmer annars och jag har helt enkelt inget annat förslag.

Thure

Jodå Thure, du har helt rätt. Det är bron till Bockholmen. Bilden är tagen från Stocksunds hamn och husen i bakgrunden är i Ekhagen, det vänstra kanske snarare på Lappkärrsberget.

Ledtråd: Den här är tagen framför det vita huset på förra bilden (#393), i riktning mot var den bilden är tagen ifrån.

Bilagor

• P4112449.jpg
    P4112449.jpg
    57.4 KB · Visningar: 279

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.