Gissa leden

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Lavarna på

Slans bild #141 påminner om fågelbergsbrosklav. Skulle det kunna vara på Kullaberg?

Om ni skriver in inläggsnumret med # först både på frågor och gissningar så går det att hålla flera gissningsbilder igång samtidigt.

Thure

som sagt.
ågelsjön är helt fel del av landet.

ahh så äntligen någon som är rätt på det..
kullaberg is the place

Jag känner fortfarande inte igen #141.
Men med utgångspunkt från känd kunskap och eftersom gissningarna är gratis chansar jag på Tyskeleden. Om inte annat blir iallafall en led avförd :D
Jo, just tyskeleden har jag faktiskt gjort, men inte f@n känner jag ingen den mer än 10 år senare...

Leden är runt två grader svårare än både fingerjam och tyskeruten.
Och ligger på andra sidan av halvön.

Nr 141

Fin fingerspricka med tak på Kullabergs nordsida klättrad av Kullens mesta klättrare. Då måste det vara Hyperborärens Vej (7+) på Blå Mal.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips