Gissa leden

I brist på andras initiativ lägger jag upp en tredje bild, ingen jantelag här inte..

Vilken led befinner sig personen med orange hjälm på?


Edit: Sorry Martin, fattade inte att ditt inlägg var en led. Vi kan väl ta en i taget bara. My bad.

En bit in i Yosemite valley borde det vara men leden... Jag gissar att det är på Glacier Point slabben till höger i bild. Merced river som kröker av mot höger tyder på det. Jag gissar Serenity crack/Sons of Yesterday. Förslagsvis hyllan efter 5.10d fingersprickan.
 
Robins bild är väl från Bistaberget. Men där finns många leder som går snett upp åt vänster...
Men repet kommer rakt nerifrån, så då skulle det kunna vara Anarkisten direkt. Eller Aerodynamex.

Har bara passerat förbi väggen i regnväder så det är förarstudier som ligger till grund för gissningarna.

Jag gissar på Aerodynamex.
 
En bit in i Yosemite valley borde det vara men leden... Jag gissar att det är på Glacier Point slabben till höger i bild. Merced river som kröker av mot höger tyder på det. Jag gissar Serenity crack/Sons of Yesterday. Förslagsvis hyllan efter 5.10d fingersprickan.

Vilken precision. Hatten av, exakt på pricken rätt! =) Imponerande.

(För er som inte varit där så tar leden Sons of Yesterday vid där Serenity Crack slutar, det är högst troligt att klättraren står på Sunset ledge, mitt emellan lederna och precis efter 5.10d sprickan..)

Jag står en bit upp på leden Superslide och fotar.
 
Senast ändrad:
Det ska tydligen vara Robin som visar leder som jag gjort :)
Det är Anarkisten direkt, just inför kruxet , där det gällde att göra sekvensen med rätt hand. Om jag minns rätt.
(Leden går inte uppåt vänster utan vidare rätt upp där.) Jag trodde det var Döda mannen, men jag tycker mig känna igen greppen där :)
Skidlöparen kände jag inte alls igen, men skyller på att vi sprang dit och gjorde den direkt vi anlände till Henningsvaer, vid 10 tiden på kvällen efter en lång resdag. Blev överraskad över att det var en crimp/hyll-led med spricksäkringar bara. Mina handjammies gjorde ingen nytta alls :p

Vilken precision. Hatten av, exakt på pricken rätt! =) Imponerande.

(För er som inte varit där så tar leden Sons of Yesterday vid där Serenity Crack slutar, det är högst troligt att klättraren står på Sunset ledge, mitt emellan lederna och precis efter 5.10d sprickan..)

Jag står en bit upp på leden Superslide och fotar.
 
Se upp för gammal träkil

Hej!

Mycket trevlig tråd. :)
Kastar in en bild på mig själv.

Var är den tagen, och vad heter leden?

//Örjan
 

Bilagor

  • PICT0014.jpg
    PICT0014.jpg
    124.6 KB · Visningar: 960
Nä, men det ser ut som nåt jag skulle vilja klättra.
Är det "35-åringen" på bilden? Eller en av de misstänkta för helikopterrånet i västberga?
 
Det är varken helikopterrånare eller trötta möss.
Men han är väl nästan 35 ja.. (hoppas verkligen att han inte är 35-åringen dock..)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.