Gissa leden

Vi verkar inte komma nånvart under taket. Jag lägger in den här i stället. Dom som har varit där lär känna igen sig.
 

Bilagor

  • Norge juni 10 071.jpg
    Norge juni 10 071.jpg
    69.1 KB · Visningar: 968
Helenas grottbild visar Leden som gud glömde i Gärdsås.
Passande namn verkar det som :) Tror Strömhäll gjorde förstabestigningen för x antal år sedan.
Har sett den klättras en gång... verkade jobbig.
 
Stämmer!
Rätt lång travers med glesa och avsides säkringar där. Men repan efter kan vara ännu läskigare, jag gjorde den en gång när den var blöt. Lite alger gjorde att den blev hal som överläppen på en treåring. Scary. Annars har den ett par trevliga replängder, mycket gräsvandring och en helsikes lång väg ner. Och ett insteg som den oinvigde kan leta ihjäl sig efter.

Nästa!
 
Aha ! , jag har inte gjort den själv.

Jag ger er bara text :

efter cruxet er det stand i en ensam bult . Bergets diretissima om jag får säga det själv.
samma sjö samma land

over n out
 
Stand und Spielbein kanske?? Stand i ensam bult är vanligt i Nissedal. Extra spännande när leden dubblerar som firningspist...
 
I brist på andras initiativ lägger jag upp en tredje bild, ingen jantelag här inte..

Vilken led befinner sig personen med orange hjälm på?


Edit: Sorry Martin, fattade inte att ditt inlägg var en led. Vi kan väl ta en i taget bara. My bad.
 

Bilagor

  • yosemite 08 121.jpg
    yosemite 08 121.jpg
    52.8 KB · Visningar: 837

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.