Garmin GPSMAP 60 CX vs CSx ?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Inte mer alltså...

BJK; sa:
Det var inte stor skillnad då mellan dom :)
Utöver kompass har den också höjdmätare/barometer.

Själv tycker jag definitivt att den elektroniska kompassen är värd prisskillnaden medan höjdmätaren är ointressant. Någon annan kanske tycker tvärtom och många klarar sig utan båda funktionerna.

Det är inte själva höjdmätaren jag tycker är bra, utan snarare de extra funktioner (total stigning och sånt) som följer med i modellerna med höjdmätare.

Anders

Elektroniska kompassen och barometriska höjdmätaren drar en hel del extra ström. Det är ju dock fullt möjligt att stänga av dem när man är på långtur och "bara" köra med GPS för att vinna batteritid. Många av funktionerna kopplade till dessa sensorer är som tidigare nämnts ganska skojjiga, tex totala stigningsmätaren och "höjdtrippskurvan" :) Prisskillnaden mellan Cx och CSx är ju ganska liten så enligt mig finns ingen anledning att inte köpa CSx när man ändå lägger ut runt 4-5000kr.

mvh / Matti

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips