Garmin GPSMAP® 67i - batteritid

Funderar på en GPSMAP 67i och med tanke på att det är inbyggt batteri så hur pass bra är batteritiden vid "normal" användning med att spara spår etc.? Förstår att det inte finns något som kan kallas "normal" användning eftersom det kan variera rätt mycket från användare till användare men jag vill ha den på hela tiden jag rör mig, spara spåret jag går, lägga waypoint utan att måsta slå på och av den dvs påslagen för ungefär 10 timmar per dygn.

Och hur bra fungerar det att ladda den med en powerbank?

Bra fråga. Hittade en review. https://wandelpunt.be/garmin-gpsmap-review/

Man bör tänka på temperaturen också och gärna förvara både gps och eventuell powerbank innanför jackan när det är kallt.

Personligen har jag gått över till att registrera färdspår med GPS-klocka och vid behov av navigering dels ha tryckt karta dels ha offlinekarta i mobilen. Jag har haft ett halvdussin olika kartgpser från garmin under drygt 20 år men föredrar nu smartphonens högre upplösning på kartdisplayen.

Thure

Screenshot_20240919_094042_Chrome.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skärmbelysningen brukar kunna dra rätt mycket ström. Således kan du spara mycket batteri genom att sätta en kort tid på skärmbelysningstimern.

Den enda nackdelen med belysningstimern är att du måste försäkra dig om att enheten verkligen är avstängd när enheten inte används, så att inte batteriet töms i onödan...
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips