Joanna
+1, MVG++, klar 5:a, A i lättvikt!
Betygen är många men väl förtjänta!
+1, MVG++, klar 5:a, A i lättvikt!
Betygen är många men väl förtjänta!
kanske inte men dom lätta grejerna är för det mesta dyrare då det finns en större efterfrågan på dom och alla har inte råd med värstinggrejer utan tar det dom har.
Just onödigt långa remmar är en av grunderna i strapoholicbefrielsen, klarar man av att sätta saxen i onödigt långa remmar går man genom pärleporten in på lättvandrarfröjderna och passa er för det kan bli ett tvångsmässigt beteende framledes. Klipp bort, del för del!
Kort frisyr är nästa steg. Se till att du inte klipper bort något väsentligt!
go tur
Har du något exempel på ryggsäckar som har för långa remmar?
Den enda ryggsäcken jag anser har för långa remmar är en liten modell som jag springer med.. För annat bruk har jag aldrig stött på ryggsäckar med för långa remmar, men det kanske beror på att jag ofta fyller ryggsäcken lite väl mkt. Ibland trycker man ju även in någon jacka eller liknande på utsidan och då kan det behövas lite utrymme för det. Då har jag ändå "förbrukat" ca 15 ryggsäckar senaste 20 åren.
Att korta av remmarna hade tveklöst minskat ryggsäckarnas funktionalitet för min del..
Har du något exempel på ryggsäckar som har för långa remmar?
Den enda ryggsäcken jag anser har för långa remmar är en liten modell som jag springer med.. För annat bruk har jag aldrig stött på ryggsäckar med för långa remmar, men det kanske beror på att jag ofta fyller ryggsäcken lite väl mkt. Ibland trycker man ju även in någon jacka eller liknande på utsidan och då kan det behövas lite utrymme för det. Då har jag ändå "förbrukat" ca 15 ryggsäckar senaste 20 åren.
Att korta av remmarna hade tveklöst minskat ryggsäckarnas funktionalitet för min del..
arcteryx nozone 75. toppremmen som är till för rep, tält osv är rätt lång. samma på nozone 55. förövrigt två kanon säckar
norröna recon syncropack... Jag som inte anser mig tillhöra ULgruppen har kapat mina efter anvisningar.Att jag gjorde det för att det vägde för mycket var dock inte skälet, vikten är en "piss i havet".
arcteryx nozone 75. toppremmen som är till för rep, tält osv är rätt lång. samma på nozone 55. förövrigt två kanon säckar
Utefolket blir av nödvändighet (och med ökande erfarenhet) mer pragmatiker än ideologer.
De kläder min exakt lika stora tonårsdotter lade fram när hon skulle packa för sin fjälltur, vägde fyra kg mer än mina egna motsvarigheter, och då räknade vi inte in skor och ombyte.
Jag vägar lugnt hävda, att frånvaron av dessa fyra kilon ökar min njutning, frihetskänsla och i vissa fall säkerhet under vandringen, och faktiskt får mig att tänka mindre, inte mer, på "prylar".