Frystorkat på Xxl-rea

Hej, Ser att Xxl har kampanj på frystorkat av fabrikatet Outdoor meal, under femtiolappen per portion, men inte direkt några strålande recensioner på hemsidan. Är det någon av er som har testat produkten? Var den god?
 
Har testat "Beef stew with potatoes" och "Chicken Tikka Masala" från dem. Av de två är kycklingrätten den minst dåliga, enligt min mening.
 
Tack, känner mig lite skeptisk. Blev det nån konsistens på dem eller mer som soppa? Får väl bjuda till en tjuga till i höst och unna mig lite blåband.
 
Tack, känner mig lite skeptisk. Blev det nån konsistens på dem eller mer som soppa? Får väl bjuda till en tjuga till i höst och unna mig lite blåband.

Det blev som - som i princip alla kombinationer av "ris med kyckling och något slags curry" - helt ok, men mer "kyckling-och curry-risgrynsgröt" än något man beställer på restaurang.

Smaken är helt ok. Konsistensen är... well... som frystorkat är mest, tänker jag.
 
Har inte testat just Outdoor men många andra märken och det finns väl ärligt talat ingen som är "WOW" när det kommer till utseende och konsistens? Det är ju trots en torkad mishmash som blöts upp med vatten och det blir ju därefter. Smaken är ju högst personlig men även den sämsta frystorkade mat kan smakmässigt hjälpligt räddas med chiliflakes och salt :)
 
Har inte testat just Outdoor men många andra märken och det finns väl ärligt talat ingen som är "WOW" när det kommer till utseende och konsistens? Det är ju trots en torkad mishmash som blöts upp med vatten och det blir ju därefter. Smaken är ju högst personlig men även den sämsta frystorkade mat kan smakmässigt hjälpligt räddas med chiliflakes och salt :)
och har man inte det med sig, så funkar det att hålla för näsan medan man äter också. :)

Limmet
Är det de där gröna påsarna? tror de är ok har jag för mig, men ingen sensation.REAL är godare, men just deras Tikka Masala får rejäääl fart på min mage. Ingen risk för förstoppning om man säger så.
 
Jag har ätit dessa förut, hittade dem första gången på matsmart till fyndpris för några år sedan. Smakmässigt är de helt ok enligt mig, inte lika bra som real men ändå fullt ätbara. Tyvärr innehåller de något jag inte tål, jag har aldrig reagerat på någon annan mat, varken före eller efter, men just dessa får jag extrem rethosta och lite andra besvär av, det gäller samtliga rätter jag provat så det är väl någon krydda eller tillsats jag reagerar på.
 
Har testat tre olika smaker av detta fabrikat på årets vandring, och vår slutsats är att de hamnade på sista plats efter Real och Summit to Eat som båda smakade bättre. Outdoor meals verkar ha en förkärlek för spiskummin som var dominant på alla tre rätterna vi smakade.
En annan aspekt är förpackningen som är betydligt djupare än de andra fabrikaten med massor av krångliga veck i botten som gör det svårt att röra om för att blötlägga all mat och nå ner för att äta utan att kladda ner hela handen samtidigt även med en längre spork.
 
Jag har också provat Outdoor Meals. Det går utan tvivel att äta, men jag kommer inte att köpa det igen så länge det finns andra alternativ.

Frystorkat brukar inte smaka gott, men Outdoor Meal är i mitt tycke sämre än t.ex. Real (vilket jag oftast äter). Prisskillnaden var alldeles för liten för att jag ska välja Outdoor igen.
 
  • Gilla
Reactions: OBD
Testat nu, hade med mig 4 portioner till Sarek, vandringskamraterna hade blåband och Real. Tycker tråden här har summerat det bra. Fullt ätbart och duger gott som bränsle men smakfattigare, sämre förpackning och längre tillredningstid än konkurrenterna. Rekommenderar om man vill spara en tjuga. Man får dock finna sig i att resten av turlaget kallar en snåljåp och knäppstövel.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vandrafjäll När det krävs över 4000kcal/dag. Är det möjligt? Friluftsmat 70
Sk0gsmulle Vandring på Island, frystorkat från Sverige? Eller köpa på plats? Friluftsmat 0
HELLRIK Frystorkat på KALLT vatten? Går det är äta? Friluftsmat 19
arjaeli Trött på frystorkat Friluftsmat 9
Mattias1981 Frystorkat på termosvatten?? Friluftsmat 13
Emeliie Tips på frystorkat Friluftsmat 4
Schneeberger Frystorkat på termosvatten? Friluftsmat 2
MadMonthicebeer Intresse för "premium" frystorkad mat Friluftsmat 13
rimn Favoritmärke frystorkat? Friluftsmat 3
såg Var är det som är dyrast frystorkat eller det man torkar själv? Friluftsmat 28
Wikinggirl Finns det frystorkat utan palmolja? Friluftsmat 24
Dr manne Frystorkat billigast? Friluftsmat 2
Mansson Frystorkat Friluftsmat 22
Northstar LCHF och frystorkat? Friluftsmat 34
johan.l Någon som testat Travellunch Frystorkat? Friluftsmat 7
avslutatmedlemskap150605 frystorkat som är riktigt gott samt är riktigt billigt Friluftsmat 90
kjpil Matschema för frystorkat Friluftsmat 0
Stuvarn Vägra frystorkat :-) Friluftsmat 9
Kung Stalle Var köpa billigt frystorkat? Friluftsmat 17
Polarnatt Energimängd i frystorkat Friluftsmat 29
oscar jensen Frystorkat utan smakförstärkare Friluftsmat 29
Alexander85 Hur görs frystorkat? Friluftsmat 22
Tigger Laga frystorkat utan värme! Friluftsmat 24
Razzle-Dazzle hur länge håller sig frystorkat? Friluftsmat 2
Lennart Hedvall Frystorkat vin Friluftsmat 31
ptte frystorkat? Friluftsmat 2
hedencrona bortom frystorkat Friluftsmat 12
kungsleden Hållbarhet försvarets frystorkat?? Friluftsmat 2
annerborn "Utekokboken" & "Bortom frystorkat" slut hos förlagen. Friluftsmat 4
x-treme Hållbarhet hos frystorkat? Friluftsmat 3
Roddjer Frystorkat Friluftsmat 0
tinalina Frystorkat, gott eller bara nödvändigt? Friluftsmat 3
Jag vill inte äta frystorkat till middag Friluftsmat 4
Kan frystorkat bli gammalt? Friluftsmat 5
Snödrivan Fritera på kajakturen Friluftsmat 1
JonasRenemar Popcorn på trangia Friluftsmat 6
Tobbe C Créme fraiche på cashewnötter som fjällmat Friluftsmat 6
camoscio Proviantering på cykeltur Friluftsmat 3
Livetiskuggan Varm macka på stormkök Friluftsmat 17
Onesport Tips på turgodis Friluftsmat 12
HjälpAttVäljaStormkök [Hjälp] Tips på stormkök för 1-2 personer? Friluftsmat 36
Livetiskuggan Alternativ på samma ingredienser Friluftsmat 7
Stordrulen Beef Jerky på Älgkött. Friluftsmat 0
nature_epicurean Laktosfri mat på vandring Friluftsmat 7
Lea94 Specialkost på vandringstur Friluftsmat 11
AnteÅ Såg att denna kommer på Lidl (mattork) Friluftsmat 6
aronwidforss Potatisgratäng på spis? Friluftsmat 14
KimmyA Reducerat vin på vandring Friluftsmat 10
danisko Storlek på Excalibur mattork Friluftsmat 4
Anders V Budgett-muurikka på Lidl Friluftsmat 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.