#friluftsliv på irc.dal.net

Hej

jag har startat en kanal på irc.dal.net som heter #friluftsliv och det vore kul om frilufts intreserade kommer in och pratar friluftsliv live :p sprid gärna ordet så kanske vi får till en seriös kanal med många användare.

Idla gärna i kanalen

jag kan även lägga en länk i topicen till denna sida så detta inte tas som spam:p

mvh Danne

skaffat blogg med

Hej igen

antar att många inte vet hur man använder irc?! så jag skriver en liten wiki .. jag sitter i linux men antar att många använder win än där ute så denna faq riktar sej till win användare .. går till mirc.com installera mirc, skippa registrering .. anslut till irc.dal.net kanal val, skriv in friluftliv (#friluftliv) och du är inne registrera gärna ditt nick med så jag kan lägga till dej i min chanserv om du är seriös. Hoppas att vi ses där, den enda svenska live chaten för dom som oss;)

http://skogstokig.endofinternet.net min bloog som jag startade idag .. har bara hunne med att programera indexet på skogstokig men jag börjar blogga på den i morgon då jag ska ta min första fiske tur efter att jag installerade apache servern :p

ps ses på #friluftsliv at irc.dal.net

//Danne man

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Detta har man saknat som friluftsliv intresserad, att få en live feedback på åsikter och frågor. Ska bli väldigt intressant att se hur detta utvecklas och min förhoppning är att detta kommer vara en hjälp och ett roligt tidsfördriv vid datorn när man inte ligger i soväcken ute i naturen. Jag kommer hjälpa till på denna kanal som administratör och hoppas ni tittar in i vår lilla kanal och dryftar lite åsikter eller frågor med oss.

oj! IRC, det känns så 90-tal (lite inspirerad efter att ha sett Schyffert på TV), Det har hänt en del med gränssnittet sedan jag använde mIRC senaste gången, ca -97 :) Men det var inte helt lätthittat i menyerna (precis som på den gamla goda tiden ;) )

//Martin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips