Jag behöver en cykelkompis, ska till Kina

Hej hej!
Är du den jag söker?

Jag heter Alex, 22år och bor i Linköping. Idag planerar jag inför ett cykeläventyr, har tänkt cykla till Kina. Än så länge är jag på ett grundligt planeringsstadium och det är mycket att tänka på inför resan, framför allt säkerheten. År 2004 cyklade jag till Athen (Grekland) och hem via Frankrike och England. Den resan tog 64 dagar aktiv cykeltid och det blev ca 500 mil. Det var det bästa jag hittills har gjort i mitt liv och nu är jag sugen på mer! Sättet jag och min dåvarande cykelkompis levde på inspirerade mig mycket. Enkelheten att bara lägga sig och sova under bar himmel.

Jag skulle gärna vilja ha med en trevlig resekompis på nästkommande äventyr. Du får gärna vara tokig och spontan bara du är rikskmedveten och noggrann.
Än så länge är idén som sagt i planeringsstadiet och jag vet inte riktigt när det ska äga rum kanske år fram men det är kul att veta om det är nån som vill hänga på, gärna nån att planera fler äventyr med senare i livet, kanske på vatten?

Mvh //Alex

alexander.pettersson@hotmail.com
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.