Friluftsbutiker i Sthlm?

Som tillägg; när du är vid Stureplan finns på Mäster Samuelsgatan den lilla affären "Berg och hav". De har likartat utbud som andra friluftsbutiker, men är som sagt liten.

Som hamburgertips skulle jag rekommendera Hard Rock café på Sveavägen när/om du gått förbi Militaryshop och/eller Naturkompaniets butik i hörnan Sveavägen/Odengatan.

Raskesven
 
Raskesven; sa:
Som tillägg; när du är vid Stureplan finns på Mäster Samuelsgatan den lilla affären "Berg och hav". De har likartat utbud som andra friluftsbutiker, men är som sagt liten.

Som hamburgertips skulle jag rekommendera Hard Rock café på Sveavägen när/om du gått förbi Militaryshop och/eller Naturkompaniets butik i hörnan Sveavägen/Odengatan.

Raskesven

Falaffelkungen på Sveavägen är ett bättre alternativ än hamburgare!
 
KLAGER; sa:
Raskesven; sa:
Som tillägg; när du är vid Stureplan finns på Mäster Samuelsgatan den lilla affären "Berg och hav". De har likartat utbud som andra friluftsbutiker, men är som sagt liten.

Som hamburgertips skulle jag rekommendera Hard Rock café på Sveavägen när/om du gått förbi Militaryshop och/eller Naturkompaniets butik i hörnan Sveavägen/Odengatan.

Raskesven

Falaffelkungen på Sveavägen är ett bättre alternativ än hamburgare!
Du har aldrig ätit hamburgare på Hard Rock va?

Kom på ett till ställe. Widfors butik nära Drottninggatan, på väg till gamla stan från Sergels torg, har kikare, knivar, pluntor, oljerockar och en del andra kläder. Mycket för jakt.

Raskesven
 
Nissar! Vi har sagt det förr och säger det igen, Kebab House i hörnet Vasag.- och Kungsg. ger bäst value for money, 19 pix för en stor pitakebab! Därifrån släntar man snabbt in på såväl Sportkompaniet "Tip top" och Adventura.
 
Äta

---matparentes----
Om jag med allvar ska rekommendera ett hamburgerhak, som har Stockholms utan tvekan bästa burgare och dessutom ligger i friluftsprylkvarteren ("Pryl-Ho?") så är det Texas Burger Co! Ligger en våning upp i Kungshallen, precis vid Hötorget. Mitt i friluftsbutikskartan med andra ord!

Fler i min bekantskapskrets går aldrig på stan eller bio utan att käka där.
----matparentes----
 
Raskesven; sa:
Som tillägg; när du är vid Stureplan finns på Mäster Samuelsgatan den lilla affären "Berg och hav". De har likartat utbud som andra friluftsbutiker, men är som sagt liten.

Som hamburgertips skulle jag rekommendera Hard Rock café på Sveavägen när/om du gått förbi Militaryshop och/eller Naturkompaniets butik i hörnan Sveavägen/Odengatan.

Raskesven

Har inte den slagit igen? För ett tag sedan var lokalen tom när jag gick förbi.
 
gregerjohansson; sa:
Då var man hemma igen. Hann med en del butiker. Upptäckte även en Arcteryx-butik på vasagatan tror jag det var.

Kul! Hittade du nåt på turen?

(Arcteryx-butiken nämns på kartan som "Tierrabutiken" eftersom den var det på den tiden innan Tierra köptes av Fjällräven/Fenix)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Loijzan Friluftsbutiker i Skåne Butiker och leverantörer 19
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Prankster Utländska friluftsbutiker. Butiker och leverantörer 15
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
L-Å B Friluftsbutiker i Örebro Butiker och leverantörer 9
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
newi Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10. Butiker och leverantörer 55
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
fuchs dyneema i butik (sthlm) Butiker och leverantörer 6
grodanbolle Milittärkängor i Sthlm? Butiker och leverantörer 3
Argusgranskare Suveränt av SÄCK STHLM! Butiker och leverantörer 4
Aico Houdini i Sthlm - HASTER Butiker och leverantörer 3
dave1 Butik med alpin utr i Sthlm Butiker och leverantörer 3
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.