Friluftsbutiker i Örebro

Kommer att befinna mig i Örebro under tre dagar. Min fråga är om det förutom Naturkompaniet finns någon friluftsbutik jag inte bör missa. Bor själv på Gotland och är rätt svältfödd på välsorterade friluftsbutiker.

Tack på förhand.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tyvärr så finns det just nu inte så många alternativ i Örebro.

Förutom Naturkompaniet kan man till viss del hitta en del på Intersport i Marieberg, som har en hel del tält, kängor, ryggsäckar, kläder etc. Inte bara deras eget märke utan också en hel del annat, bla Haglöfs.

Det känns lite pinsamt som örebroare att inte direkt kunna svara på frågan. Saken är den att Bergslagsäventyr tyvärr ändrat inriktning (enligt ett tidigare svar), men det finns en bra butik till. Problemet är att jag bara varit där en gång - långt innan sommaren - och minns inte vad den heter (jag har letat på nätet) och jag minns inte exakt var den låg - men nästan.
Butiken ligger antingen på Södra Grevrosengatan eller på Järnvägsgatan. Den är främst inriktad mot jakt (och lite fiske), men de har mycket annan friluftsutrustning. En klar konkurrent till Naturkompaniet.

HåkanF

Kan det vara denna (se länk), har bara hört talas om den, Outdoor Xtreme, och tänkt att titta förbi om det är något, men det har inte blivit av än.

http://www.outdoorxtrem.se/

På hemsidan verkar det mest vara fiske, jakt och painball etc, kanske därför jag inte tagit mig dit än....

Med andra ord är det läge att ta bort pluppen på Fjäderlätts butikskarta? Synd, för då blir det ju ingen Örebroplupp kvar... men jag kan såklart lägga in Naturkompaniet, om den duger.

Det verkar som att min fråga har fått de svar som finns att ge. Jag tackar er alla för era svar och återkommer efter min resa med en kort resumé om butiken påJärnvägsg/Slottsgatan, Outdoorextrem.

Tack!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips