Fotovänligt fodral till iphone

Hej, finns det vattentäta fodral till iphone som man kan fota igenom utan nämnvärd kvalitetsförlust?
Såg att Krusell har en de kallar för Sealabox som är klassad enligt IPX7, nån som provat den eller någon annan som är bra?

/Måns

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har använt Over Board fodral till I-phone och det fungerar hyfsat. Vill jag ta bra bilder har jag hårt skall till vanliga kameran eller använder en vattentät poket beroende på situation.

Någon som provat något av dessa fodral med sådana där handskar som man kan använda iphonen med medans man har dem på. Kan tänka mig att det kanske blir problem med flera lager, både vattentätatfodralet och handsken?

Jag skaffade ett Sealabox från Krusell och vattentät är den och bildkvalitén genom plasten är väl ok, men inte mer. Vill man ta bra bilder bör man nog välja nåt annat, men för att bara ta en bild i dokumentärt syfte eller för fb eller nåt så duger den. Däremot känns remmen som kom till och som ska fästas i en ögla på fodralet inte helt robust. Lite som ett vanligt nyckelband så det måste bytas ut till nåt rejälare. Sen kommer man ju inte åt några kontakter eller knappar på telefonens kanter, men vet man bara om det så kan man nog leva med det oxå.

/Måns

Vattentätt fodral för iPhone

Hej.
Detta är första gången jag skriver här. Det frågades om ett vattentätt fodral för iPhone som man kan fotografera genom. Jag har köpt ett skal från Amerika som heter Lifeproof. Det passar för iPhone 4 och 4s. De säger att det är bra för fotografering. Det håller vatten åtminstone till 2 meters djup. Jag är nog nöjd med mitt fodral. Skärmen är inte riktigt lika känslig mera så man måste trycka lite bestämdare. Telefonen blir ju också lite tjockare och ser betydligt äldre ut men det tycker jag bara är en fördel. Till sommaren skall jag prova det i min kajak.

Olof

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips