Förslag att fästa tystbrännarhatt på Optimus Polaris

Mitt killgissarsvar:
Gasol har näst intill tagit över marknaden för tryckkök i friluftssammanhang. Förvärmning med alkohol och sedan fotogen är krångligt och risken med underburn kanske ger garanti och reklammationstrassel för tillverkare och försäljare.

Bensin är farligare, att sedan fotogen efter alkoholförvärmning rätt hanterat är ett steg säkrare än både bensin och gasol har mindre betydelse.

Thure

Mycket bra fråga som jag också har ställt mig i 30 års tid.
Tja, vi är utdöende dinosaurierester Peter! men:

Mycket dyrare att tillverka... ( Även om 3D-utskrift i rostfritt+brons eller i ren mässing gör pro-
cessen åtkomligare - och Gary Adams designer är ju numera fritt donerade till mänskligheten...
)
Mycket dyrare att köpa för normalkunden ... än basic-grejer med bara enkla brusbrännare.
Mycket tyngre än tandborstskaftkaparnas/gramjägarnas ytte-pytte-små gasolbrännare - som
oftast ändå är försedda med brännarhuvuden som åtminstone går åt susbrännarhållet.
Normalkunden begriper sig inte på fenomenet underburn - vilket skulle ge fler garantianspråk/kundtjänst-ärenden/imageproblem (och söndersmälta hattar) - trots att det inte på minsta sätt är tillverkarens fel...
Dagens quick-fix kund - 'orkar' inte med allt micklet som krävs för att köra vätskebränslen säkert och bra.
m.m. m.m.
/Odd

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips