Förbjuda Stockholmare från fjällen?

Jag tycker man borde förbjuda inlägg på utsidan som bara verkar ha en provocerande ton och strävar efter att dela upp läsarna i geografiskt "vi och dom".

/Patrik

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ska vi förbjuda "Stockholmare från Norrland"? För att skydda oss från skogshungrande, kalfjällsuppvuxna, norrlänningar som girigt tittar på vår feta låglandsskog?

Förstår inte all denna dåliga trollingen. Tror egentligen du kan ha något att tillföra forumet trots att det absolut inte har kommit fram de senaste månaderna/åren.

Vi får väl till att börja med bestämma vad som är en Stockholmare?
Bor i Stockholm?
Född i Stockholm?
Föräldrar är födda i Stockholm?
Har en gång i livet gått på en fotbollsmatch med Djurgården?
Besökt Skansen under Allsångs-inspelning?
Passerat T-centralen i morgonrusningen?
Eller annat valfritt hittepå-krav för att vara Stockholmare och därmed kulturellt, identitetsmässigt och kunskapsmässigt särskild från... vadå? Nån som bor i norra delen? Jävla trams om du frågar mig!

Vad som definerar ett forum-troll framgår dock tydligt..

Senast ändrad:
Här får man lära sig. Inte visste jag att stockholmare kommer från fjällen! Eller är det bara en del av dem som gör det och just de som ska förbjudas, medan de andra som inte kommer från fjällen är tillåtna?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips