Tågen till Kiruna i sommar?

Tittar på SJ och Vy, är det banarbete eller helt enkelt endel fullbokat, tittar första veckan i September..
Stockholm till Kiruna.

Kanske jag som är ute i för tidigt..
Såhär står det:
Just nu planeras ett banarbete på sträckan när du vill resa. Vi släpper biljetter när planeringen är klar och vi vet hur tågen kommer att kunna gå.

Kom tillbaka vid ett senare tillfälle eller välj en annan resa.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Lika illa tidigare på sommaren, tittar själv på augusti och det är bara ett fåtal datum som är tillgängliga för bokning.

Det finns flera trådar om tågen i år, 2025. (PS. Skriv gärna året i rubriken, svårt skilja på alla tågtrådar som dyker upp, minst ett par varje år :) )

På en slump kom jag över denna information på SJs web (Tror den fanns inte för några veckor sen, men jag kan har fel)
Faktiskt väldigt tydlig information hur de kommar att köra, men tyvärr inte hela sanningen, för där finns fler som påverkar trafiken.
Bland annat detta
Detta är orsaken att den tidiga nattåg den 31. augusti (när jag kommar att resa) får en väldigt tidigt avgångstid i Stockolm.
Och så kan man ännu inte boka biljetter till alla tåg senare under september...
Att man inte släppar biljetterna innan den anpassade tidtabellen är klart - vilket troligen inte är helt enkelt med så mycket som påverkar - känns bra för detta påverkar ja alla som måste byta tåg (eller till/från en buss) under resan. men visst skulle man tro (och förvänta sig!) att man kan vara klart med detta tidigare än man var under den sista tiden...

Henning

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips