Fiske E45 E10 E6 NORR

Halloj!!
Vi planerar att åka E45 norr/E10 upp till Treriksröset. Efter det köra i norge E6 till Narvik eller ner till Fauske och sen in i Sverige igen. Har någon tips på riktigt bra fiske någonstans efter vår rutt? Bifogar bild på rutten.

Bilagor

• Screenshot_20250715_175715_Maps.jpg
    Screenshot_20250715_175715_Maps.jpg
    1,003.1 KB · Visningar: 23
Saltströmmen söder om Bodö är väl ett av de mer kända platserna på turen, men utmed hela Norska kusten går det ju att fiska. Skibotn i norr och runt Tromsö har jag haft fint fiske.
Sedan tycker jag att ni borde överväga att lägga om rutten och ta en tur ut på Lofoten när ni väl är där och överväga färjan från Svolvear söderut över fjorden istället för E6 via Narvik, så mycket mer att se. Fisket på Lofoten är ju inte heller helt fel😉

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Saltströmmen söder om Bodö är väl ett av de mer kända platserna på turen, men utmed hela Norska kusten går det ju att fiska. Skibotn i norr och runt Tromsö har jag haft fint fiske.
Sedan tycker jag att ni borde överväga att lägga om rutten och ta en tur ut på Lofoten när ni väl är där och överväga färjan från Svolvear söderut över fjorden istället för E6 via Narvik, så mycket mer att se. Fisket på Lofoten är ju inte heller helt fel😉
Saltströmmen känns lite turistit och hört att det är betydligt dyrare än andra ställen runt om. Skibotn har vi funderat på. Vart fiskade du där?
Lofoten absolut. Jag har varit på Lofoten två gånger, min karl Ingen gång så jag ska höra med honom vad han vill. Vi har lite begränsad tid. Vi åker på Torsdag oxh måste vara tillbaka senast Tisdag mitt på dagen.

Saltströmmen är ju i havet, så ingen avgift sist jag var där men det är många år sedan. I Skibotn fiskade jag barafrån en lokal brygga med gott resultat. I dessa trakter brukar det vara svårt att doppa linan utan resultat.

Det var inte mycket tid ni avsett för resan (5,5d?), så gissar ni kommer tillbringa mesta av tiden på vägen då vissa sträckor inte är snabba och totala distansen är ansenlig.

Vi tänkte att vi stannar där vi känner för. Är skibotn fint och bra fiske kanske vi blir där och nöjer oss med det. Vi är påväg nu och tänkte gå till Treriksröset imorrn och sen vidare till Skibotn. Förslag på vart man ska ta kontakt för å få fiska lite där?

Har aldrig behövt kontakta någon för att fiska i havet, typ Torsk eller Sej som är vanligast. I älven eller älvmynningen är det dock ej fritt fiske.
Är vädret klart ikväll skulle jag tipsa att ni åker lite norrut utmed fjorden från Skibotn och har ni tur kan ni få en fantastisk midnattssol över Lyngfjorden inringat av Lyngalperna på sidan🙂

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips