Felskrivning

Har någon märkt en skrivning i den nya artikeln om lätt utrustning:
”Kollektionen består av två kompletta gaskök – ”Lite ultra”, som rymmer åtta liter, och ”Lite ultra xl”, som rymmer 12 liter.”.
Handlar det om lätta hinkar? 🤔😂

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Det blir ändå lite (häpp !) roligt när företag i Sverige väljer att stava "light" som "lite"....
-Hur Ultra är ditt nya kök? - Lite ultra!
Några förslag: mellanmodellen av den nya lätta ryggsäcken - "Lite Lagom"
Eller: - Har du den där nya pjäxan "Extrem" ? - Nja, jag har "Lite Extrem"-pjäxan, den är trots namnet ännu mer extrem ?!

Det blir ändå lite (häpp !) roligt när företag i Sverige väljer att stava "light" som "lite"....
Eller: - Har du den där nya pjäxan "Extrem" ? - Nja, jag har "Lite Extrem"-pjäxan, den är trots namnet ännu mer extrem ?!
Lite roliga är de ju 😂

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Tja, När man använder maskinöversättningar blir det ganska ofta lite konstigt . Man ser det ganska ofta i annonser men även i kvällstidningarnas artiklar på nätet rörande internationella händelser där de rakt av tagit någon artikel från annan lokal/global nyhetsmedia och maskinöversatt utan korrläsning.

klindh

Forumvärd
Hej! Stort tack för att ni uppmärksammar detta!! Det är jag som har skrivit artikeln och råkat göra denna förstås ganska pinsamma tankemiss! Det är ändrat nu.

Om ni vill får ni hemskt gärna kontakta mig när ni upptäcker felaktigheter i texterna. ☺️ Nu upptäckte jag denna tråd som tur var.

Tack igen!

Hej! Stort tack för att ni uppmärksammar detta!! Det är jag som har skrivit artikeln och råkat göra denna förstås ganska pinsamma tankemiss! Det är ändrat nu.

Om ni vill får ni hemskt gärna kontakta mig när ni upptäcker felaktigheter i texterna. ☺️ Nu upptäckte jag denna tråd som tur var.

Tack igen!
Det är jag som startade tråden. Jag hittade inte riktigt i artikeln hur jag skulle kommentera felet därav tråden. Bra att det är ändrat nu.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.