Fick idag höra av handlaren där jag för 3 veckor sedan köpte min rygga Fjällrävens Kajka att det hade upptäckts ett fel på den som Fjällräven vill åtgärda. Tydligen kan själva säcken släppa från bärsystemet,,,,,,inte kul om man står mitt inne i sarek.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fel på Fjällrävens Kajka
- Trådstartare avslut1008
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Reparationer
Ja, visst kan man kanske det, men kanske svårt om det är så stort fel att hela säcken släpper...
tror inte lite sytråd räcker om det är som sportis berättade.
Men tur de upptäckt det, köper man en ny rygga för över 3000 spänn vill jag ju att den skall hålla i vart fall 1:a turen utan att gå sönder.
Nu skulle visst Fjällräven fixa detta ..........på något sätt, åt de som köpt den. Påminner lite om när Volvo och Saab fåt återkalla 100000 bilar.!!!!!
Ja, visst kan man kanske det, men kanske svårt om det är så stort fel att hela säcken släpper...
tror inte lite sytråd räcker om det är som sportis berättade.
Men tur de upptäckt det, köper man en ny rygga för över 3000 spänn vill jag ju att den skall hålla i vart fall 1:a turen utan att gå sönder.
Nu skulle visst Fjällräven fixa detta ..........på något sätt, åt de som köpt den. Påminner lite om när Volvo och Saab fåt återkalla 100000 bilar.!!!!!
Ta med fem-tio meter tandtråd. Ibland får man skit mellan täderna som MÅSTE bort, ibland vill/måste man hänga massa grejer på tork, ibland behöver man en idiotsäker söm...tror inte lite sytråd räcker om det är som sportis berättade.
Fjällrävens rygga....
Fjällräven har satt säljstopp hela sommaren på denna rygga. Man kan också lämna tillbaka den man köpt och få en t-shirt i kompensation (250 kr).
Fick också ett tips på hur man kan laga och förstärka själv om den går sönder i fält. Varje handlare som säljer Fjällrävens ryggor har säkert fått dessa anvisningar.
Funderar på att lämna tillbaka min och köpa en annan likanden av annat fab. ca 90 liter...kanske någon har ett förslag. Har testat Berghans och Fjällräven nu. kanske ett annat mäkre tex Arcteryx eller hur det nu stavas.....
Fjällräven har satt säljstopp hela sommaren på denna rygga. Man kan också lämna tillbaka den man köpt och få en t-shirt i kompensation (250 kr).
Fick också ett tips på hur man kan laga och förstärka själv om den går sönder i fält. Varje handlare som säljer Fjällrävens ryggor har säkert fått dessa anvisningar.
Funderar på att lämna tillbaka min och köpa en annan likanden av annat fab. ca 90 liter...kanske någon har ett förslag. Har testat Berghans och Fjällräven nu. kanske ett annat mäkre tex Arcteryx eller hur det nu stavas.....
För ett par veckor sedan var jag inne i en butik och provade Osprey Aether och den kändes riktigt bra,visserligen på 70 L men vilka litrar,den var hur stor som helst.Är 173 cm och testade medium,den var på gränsen och lämnade inget spelrum.Small har jag inte hittat här i stan men den borde sitta som en smäck på mig iaf.
peter
Är det tyget eller sömmen som är dåligt?
Bärsystemet
det finns en liten stång i vilken axelremmarna är fästade och denna stångs infästningar i själva ryggan är visst felsydda, dessutum är visst stången förklen så den böjs och släpper då i infästningarna. Det finns en rekomendation att förstärka med t.ex buntband och ta med remmar om man nu nödvändigtvis måste använda säcken. Försäljarna av säcken har en beskrivning hur man skall göra.
Fjällräven hinner ej få fram nya i sommar varför man rekomenderar att lämna in och få pengarna tillbaka + en kompensation för 250 kr (t-shirt)
Bra gjort av fjällräven men inte kul....
Har hitills tyckt säcken verkat bra och skön för mig....
det finns en liten stång i vilken axelremmarna är fästade och denna stångs infästningar i själva ryggan är visst felsydda, dessutum är visst stången förklen så den böjs och släpper då i infästningarna. Det finns en rekomendation att förstärka med t.ex buntband och ta med remmar om man nu nödvändigtvis måste använda säcken. Försäljarna av säcken har en beskrivning hur man skall göra.
Fjällräven hinner ej få fram nya i sommar varför man rekomenderar att lämna in och få pengarna tillbaka + en kompensation för 250 kr (t-shirt)
Bra gjort av fjällräven men inte kul....
Har hitills tyckt säcken verkat bra och skön för mig....
Skrivelse
Fjällräven har skickat ut en skrivelse med anvisningar till sina återförsäljare. Blir det bekymmer så hör av dig, jag har en kopia.
Det är en Mikael Andersson på Fjällräven som tydligen handlägger detta, han har sem ett tag framöver.
Lämnade in min idag på Team Sportia och fikc pengarna åter + fjällrävenprylar för 250:-
Fjällräven har skickat ut en skrivelse med anvisningar till sina återförsäljare. Blir det bekymmer så hör av dig, jag har en kopia.
Det är en Mikael Andersson på Fjällräven som tydligen handlägger detta, han har sem ett tag framöver.
Lämnade in min idag på Team Sportia och fikc pengarna åter + fjällrävenprylar för 250:-
Liknande trådar
- Svar
- 1
- Visningar
- 1 M
- Svar
- 8
- Visningar
- 992 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar