Egensydd tarp

Ser kanonbra ut, då jag själv är i planeringstadiet för görasjälv grejer blev jag riktigt inspirerad.

En sak jag undrar över är hur vattentätt är tyget IRL? 1000mm vattenpelare (enligt Shelby), räcker det?

Hur lång var leveranstiden på tyget? Har du något under, eller nöjer du dig med ett liggunderlag?

/ Richard
 
Ser kanonbra ut, då jag själv är i planeringstadiet för görasjälv grejer blev jag riktigt inspirerad.

En sak jag undrar över är hur vattentätt är tyget IRL? 1000mm vattenpelare (enligt Shelby), räcker det?

Hur lång var leveranstiden på tyget? Har du något under, eller nöjer du dig med ett liggunderlag?

/ Richard


I ärlighetens namn har jag bara hunnit testa tarpen under ett par dagar och det lilla regn den då utsattes för var inga problem. När jag använt den har jag bara haft liggunderlag men för att känna mig helt tillfreds så måste jag skaffa ett myggnät. Jag kommer nog inte ha nåt underlag till den för min tanke är inte att den ska ersätta tältet utan mest fungera som komplement, under den varmaste perioden samt under kortare skogsturer.

Shelby levererade på ca en vecka, de svarade snabbt på funderingar och allt gick smidigt så jag kan varmt rekommendera dem. :)
 
Jag är nyfiken på tarpens hållbarhet såhär två år senare. Är du fortfarande nöjd med den?

Det kliar verkligen i fingrarna efter en tarp, och just nu har jag inte pengarna att lägga på en från HB ;)
 
Jodå, tarpen har hållit bra men den har mest fått tjänstgöra på kortare skogsturer "runt knuten" och på fiskefärder, som komplement till tältet. Materialet känns rätt hållbart och ska nog tåla en del, man bör väl dock förstärka lite där man sätter öglor/linfästen.

Här är det en polare som nyttjar den som solskydd under en fisketur på Finnmarksvidda.
 

Bilagor

  • _MG_8008.jpg
    _MG_8008.jpg
    114.3 KB · Visningar: 570
Snyggt och helt enligt KISS

att det följde en utvärdering gjorde informationen ännu bättre!

Som vanligt med golvfrågor och väggfrågor förstår jag att boxen är trång.....
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.