Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vi har införskaffat en gammal Offshore och ska komplettera lite linor etc.
Finns det bra bilder på Magnus Fischers tillägg?
Har FE ytterligare hål i däcket eller är det fäst i originalinfästningarna?
Vi har införskaffat en gammal Offshore och ska komplettera lite linor etc.
Finns det bra bilder på Magnus Fischers tillägg?
Har FE ytterligare hål i däcket eller är det fäst i originalinfästningarna?
Individuellt förstås. Jag har dragit om däcklinorna med beslag utanför förluckan. Satt på paddelhållare på fördäck och för reservpaddeln bakom akterluckan. Nålkompass framför sittbrunnen. Nationsflagga på rodertvärslån i aktern.
Målat roderbladet rött och satt på reflexer därbak för att inte behöva sätta på röd flagga när kajaken åker på biltaket.
Reflexer på paddelns blad och även på kajakfören. Här bilder bl a från ett par räddningsövningar.
Bild 2 ovan visar fästen för ena halvan av reservpaddeln på akterdäcket.
Jag kan förstås ta fler bilder men rekommenderar dig att tänka till själv så att du kan anpassa efter din packning etc. Paddelfästen och linbeslag finns att köpa i båtaffärer och hos VKV.
Nedan ytterligare några bilder från min andra offshore.
Kort bit trädgårdsslang som man drar däckslinan igenom på däcket i för och akter blir bra handtag vid t ex lyft.
Jag kör på Lars Cliffords gamla lösning, men så har jag också en äldre modell av delbar reservpaddel. Två öglor bakom luckan där man trär in ändarna, och sedan bladen (med flottörer på) på akterluckan fram till sittbrunnens bakre kant.
Lånar tråden för en fråga om modellen: Är en Seaqgull Offshore lämplig om man är nybörjare och önskar en kajak för paddling längs skånekusten, kortare och längre turer med packning och för fiske?
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
Claes Grundsten är främst förknippad med sina storskaliga landskapsfotografier. I Sarek – en biografi lyser dock de glättiga panoramabilderna med ...
3 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer