cykelkartor+tips för cykeltur Uppsala-Barcelona

Har planer på att cykla ner till Spanien i höst och är i behov av kartor och tips för resan. Vet någon var man kan få tag på något av det är jag tacksam för all hjälp...

GPS-kartor

T ex en Garmin 60C och Cityselectkartorna tror jag är en bra investering om man tycker att det är kul med prytlar. Kolla även navigationsforumet.

Det börjar också komma specifika cykeltillämpningar.

En bra bilatlas över västeuropa eller en enklare bilatlas per land torde vara ett vettigt alternativ.

Thure

Kolla hemsidor

Ganska många hemsidor finns på svenska med redogörelser för sådan cykelturer.
Gör en sökning på t ex Spanien Frankrike och cykel via sökfunktionen här till vänster.

Thure

Hejdu!

Jag har precis kommit tillbaks från en cykling genom ungern, rumänien, bulgarien och turkiet. För vår del fungerade vanliga bilkartor väldigt bra. Mitt tips är att besöka olika resebolag och/eller turistbyråer för de länder du tänkt cykla igenom. Dom brukar ofta ha kartor som man kan få ta med sig. Annars kostar vanliga bilkartor runt 80 spänn på närmaste bensinmack.

Lycka till!!
//Nisse

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips