Clean Aid i Stockholm

Någom som vet någon bra klippa i Stockholm för att clean hänga lite i stegarna. Gärna skall man kunna ta sig dit kommunalt.
Mvh!
Ola
 
Nu när det finns is är Elefantklippan i Haninge helt ok. Inte speciellt svår teknisk, bara kilar och friends, men det är brant så det räcker.

Dessutom finns det borrbultar från den sk. "fria" (A0) bestigningen..

Dock är det ofta för mycket snö på svaplattan över leden för att det skall gå att sig hela vägen upp på ett säkert sätt.

För mer info kolla Stockholmsföraren.
 
Då tar jag och återupplivar denna tråd. Alla tips på clean aid i Stockholmsområdet, som sagt helst med kommunal trafik i närheten, uppskattas enormt.
 
Debuterade som aidare på Vårdberget för en tid sedan. Vårdberget är ju bra på vintern med eldstad och vindskydd. Soloaid funkar på flera sätt, det finns ju lite bult och gott om ankare.

Inte så högt...

Inte så nära kommunala anslutningar...

Då är Grönbrink bättre. Högt, en och annan fin spricka, närmare bussen. Förvisso inte nära t-bana.
 
Tradleden Sjätte juni i Nacka kvarn kan man clean aida. Den är dock inget för den som vill leka med hooks. Standard trad säkringar räcker hela vägen. Har för mig att det finns något mer som går diagonalt, men jag minns inte. Enligt Stockholms nätförare så kan man ta bussarna 401, 403 och 821 från Slussen.
 
Jag ställer en motfråga ang önskemålen om clean-aid-klippor i Stockholmsregionen.

Vad ska vara utmärkande för att klippan ska uppfylla önskemålen?
(På det mesta kan man ju aida, saknas sprickor kan man ju oftast hooka, i Stockholm är det ju inte så många klippor som är så kompakta att man vara sig kan hooka eller sätta kil/kamsäkringar.)

En utmaning kanske är klippor som man inte ö h t klarar att fria, men kan klara att aida? I någon mån påverkas ju detta av årstiden, även om det just nu är ett remarkabelt klätterväder för att vara i mellandagarna...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.