Billig multiverktyg?

Jag köpte ett multiverktyg på Clas Olson för några år sedan, inkl en liten nylonväska. Gav runt 100-150kr för den om jag inte minns fel. Tror kvaliten på den skulle räcka bra för ett barn i 10års åldern.
Har den ligger i bilen, och har använt den några gånger. Går inte att jämföra med den Gerber jag har i skogen, men en så dyr pryl skulle jag aldrig ge till ett barn. Oddsen för borttappning, alt sönderbrytning är för stora. Inte kul för barnet heller om man måste förmana det hela tiden, " Måste du göra så med den dyra kniven/tången, den kan bli förstörd "

Prat om specialaffärer för att köpa en multitång åt ett barn låter lite overkill, eller?

Barn använder saker på ett annat sätt än vi vuxna.

/Tommy
 
Har varit och kikat lite på CO:s utbud av multiverktyg. Det fanns 1 (!) Gerber. Två har utgått. Leatherman är det märket som har flest modeller, 7 stycken.

Det fanns inga multiverktyg från SOG, inga Kershaw, inga Spyderco, inga Victorinox, inga Camillus, inga Buck, inga Stenley, inga Barlow, inga Seber, inga SwissTech osv osv. Med andra ord; inte mycket till utbud.

~Paul~
 
Tommy125; sa:
Prat om specialaffärer för att köpa en multitång åt ett barn låter lite overkill, eller?
Tvärtom, det borde vara där man köper dem. Affärer som CO har helt enkelt ett begränsat utbud.

De flesta tänger, t ex från Leatherman är ganska stora pjäser som kan vara för stora och tunga för ett barn. Tyvärr är det just dessa som finns på CO.

~Paul~
 
Inget fel på den utseendemässigt. Men som sagt, kvalitén vet man inget om. Men för 49 kronor så skulle till och med jag våga chansa ;)

~Paul~
 
blev en jula

Hej
Jag köpte en jula för 49 kr. Tyvärr kunde man inte titta på de olika i butiken, inplastade.Men jag slog till i alla fall. Han fyller idag så nu har jag klämt lite på den. Verkar helt ok för pengarna. Tången är förvånandsvärt stabil och kniven går att kapa snöre med. Fodralet verkar skapligt.
Jag åter kommer efter någon tids användande.
mvh
ht
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
moa_k40 billig vandringstav i stark kvalitet? Utrustning allmänt 9
Patrik_L Billig, lätt och funktionell utrustning för att prova på vandring? Utrustning allmänt 38
KannibalVegan Billig knivslip? Utrustning allmänt 16
monnes Var hittar jag billig Berghaus Vulcan? Utrustning allmänt 10
Gun-valld Tips på billig ryggsäck Utrustning allmänt 4
Mike bike Billig kikare? Utrustning allmänt 12
glenn o.c. En billig kikru Utrustning allmänt 43
kotten1 Köpa billig pulsklocka? Utrustning allmänt 1
flanell din favorit kniv under 100:- Utrustning allmänt 41
Niithro Billig, lämplig, rätt liten vandringsryggsäck för marschträning? Utrustning allmänt 15
noh8 billig segelkajak Utrustning allmänt 2
Mugmez Billig GPS Utrustning allmänt 2
haskell Prisvärd (och billig) höjdmätare? Utrustning allmänt 7
Luffarn Billig VINDMÄTARE Utrustning allmänt 2
_Mirella_ Vandring: Multiverktyg eller inte Utrustning allmänt 49
Ngez Multiverktyg... nja Utrustning allmänt 14
Silverswede Bra och dåliga multiverktyg Utrustning allmänt 1
Arvidsjaur Litet multiverktyg Utrustning allmänt 31
kanis Multiverktyg till prylnörd Utrustning allmänt 0
Jamte Multiverktyg - vllken skall man välja? Utrustning allmänt 21
Alexgi93 Schweizisk armékniv eller multiverktyg? Utrustning allmänt 8
hallonraden spyderco multiverktyg Utrustning allmänt 1
CeciliaF Nytt multiverktyg Utrustning allmänt 37
ChristerMattsson Bästa märket på multiverktyg: Röstning! Utrustning allmänt 16
Higgis Val av multiverktyg Utrustning allmänt 110
Keras2006 Multiverktyg för fjällvandring? Utrustning allmänt 38
kitkiö Sökes: vettigt multiverktyg Utrustning allmänt 52
Brune Såg på multiverktyg Utrustning allmänt 4
CE Multiverktyg Utrustning allmänt 26

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.