Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bilder från en cykeltur...
- Trådstartare j_stellan
- Start datum
Jag är nu i Tehran i Iran och jag träffade en hollänsk cyklist. Han har cyklat från Holland till Iran innan han blev rånad vid den Turkmenska gränsen och förlorade sin cykel. Det finns en del bilder här från hans tur om det finns något intresse att drömma sig bort ett tag...
/Stellan
Länken funkar ej !
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Länken funkar ej !
Den ska fungera... Verkar som om sidan är nere för tillfället men länken fungerade när jag la in den. Testa igen om några timmar...
/Stellan
Länken fungerar nu...
Fina bilder och som vanligt får man ju en sjuklig längtan att sätta sig i sadeln igen, synd att han blev rånad.
Schyssta bilder!
Trist att höra att han blev rånad, tog dom alla hans grejer eller enbart cykeln?
Skulle han fortsätta eller la han ner resten av resandet efter rånet?
Han blev rånad under vapenhot och förd till ett hus där han blev inlåst för några timmar. Efter några timmar blev han förd till en bil och körd till en ny plats där han lyckades komma loss och spinga iväg.
Följande dag tog han sig till polisen som hjälpte honom och skickade tillbaka till Tehran. Det han hade kvar var tre klädesplagg enligt honom själv dvs han blev av med allt han hade, cykel, pengar, pass osv. Drygt en vecka senare blev han kontaktad av vicepresidenten i Iran och fick 500 USD så att han skulle kunna ta sig hem igen.
Killen lämnade Iran idag med buss till Ankara och därifrån planerar han att gå hem till Holland.
/Stellan
Han blev rånad under vapenhot och förd till ett hus där han blev inlåst för några timmar. Efter några timmar blev han förd till en bil och körd till en ny plats där han lyckades komma loss och spinga iväg.
Följande dag tog han sig till polisen som hjälpte honom och skickade tillbaka till Tehran. Det han hade kvar var tre klädesplagg enligt honom själv dvs han blev av med allt han hade, cykel, pengar, pass osv. Drygt en vecka senare blev han kontaktad av vicepresidenten i Iran och fick 500 USD så att han skulle kunna ta sig hem igen.
Killen lämnade Iran idag med buss till Ankara och därifrån planerar han att gå hem till Holland.
/Stellan
Otäck händelse och det är väl ovanligt att detta händer i dessa områden eller ?
Otäck händelse och det är väl ovanligt att detta händer i dessa områden eller ?
Det är en ovanlig händelse. Iran är ett säkert land och är helt klart värt att besöka. Jag har pratat med en del andra långfärdscyklister både iranska och utländska och alla är förvånade. Norra Iran ska vara säkert och det är bara de sydöstra delarna av landet man bör undvika. Gäller även gränsområdet till Afganistan.
/Stellan
/Stellan
Obehaglig händelse!
Låter dock som en väldigt udda händelse som du själv skriver. Jag har fått intrycket av att Iran ska vara ett säkert och gästvänligt land att cykla genom.
Ska själv igenom samma område om ca 2 månader för att sedan fortsätta in i stanländerna.
Obehaglig händelse!
Låter dock som en väldigt udda händelse som du själv skriver. Jag har fått intrycket av att Iran ska vara ett säkert och gästvänligt land att cykla genom.
Ska själv igenom samma område om ca 2 månader för att sedan fortsätta in i stanländerna.
Iran är gästvänligt och det är nog bara Syrien som kan slå Iran i gästvänlighet. Iran är säkert men det finns naturligtvis alltid en risk att bli utsatt för något. Det har ingen betydelse om man är i ett islamiskt land eller om man är i säkra Sverige. Om man är på fel plats vid fel tillfälle och träffar fel folk så kan det gå illa.
Skicka PM eller mail om du undrar något speciellt om Iran alt Stan-länderna. Har fått mitt visum till Kazakhstan och om några dagar har jag visumet till Turkmenistan så att jag kan fortsätta.
/Stellan
http://www.sandstorm.se
Liknande trådar
- Svar
- 80
- Visningar
- 5 M
- Svar
- 8
- Visningar
- 993 K
Få Utsidans nyhetsbrev