Bensin, typer av

Är bensin som säljs som bränsle till kök, s.k. kemiskt ren bensin som säljs på apoteket och Nitors variant samma sak, d.v.s. ren bensin, eller kan det vara diverse tillsatser som skiljer?

Frågan är alltså om man kan använda vilken som av de där oavsett ändamål.

Jag har inte något besinkök. Jag använder ren bensin för andra ändamål och har köpt de där små dyra flaskorna på apoteket, vilket jag nu misstänker är korkat.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?

HasseQ

Temp. avstängd
Bensin är inte standardiserat, utan någon blandning av olika kolväten, ibland med olika tillsatser för att funka bra i en motor.
Prova ! Dock alltid brandfarligt, så var försiktig.

OK, tack tack för hjälpen. Ska köpa Nitor nästa gång jag har ärende till gettot där Bauhaus är beläget.

Ska ju inte ha det till nåt känsligt. Använder det till rengöring, fläckborttagning, för att få bort klisterrester... sån't. Så det är inget märkvärdigt. Bara det inte är olja i som lämnar feta fläckar så är det nog gott nog.

OK, tack tack för hjälpen. Ska köpa Nitor nästa gång jag har ärende till gettot där Bauhaus är beläget.

Ska ju inte ha det till nåt känsligt. Använder det till rengöring, fläckborttagning, för att få bort klisterrester... sån't. Så det är inget märkvärdigt. Bara det inte är olja i som lämnar feta fläckar så är det nog gott n

Ska ju inte ha det till nåt känsligt. Använder det till rengöring, fläckborttagning, för att få bort klisterrester... sån't. Så det är inget märkvärdigt. Bara det inte är olja i som lämnar feta fläckar så är det nog gott nog.

Nitors produkter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips