• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Åse Schoultz utsedd till expert

Men snälla, vad är syftet med denna tråd? Varför hänga ut folk på detta sätt? Ni diskuterar frågan som om det är ni själva som är experterna. Är ni? Vem har sagt att man måste vara jägare för att vara expert på artskyddsbrott? Se mina frågor som retoriska. Är det faktiskt så här vi ska ha det här?

Åklagare har som uppgift att försöka få till stånd fällande dom när brott har begåtts.

Det är inte alltid så att bevisningen räcker till enligt domstolen och så skall det ju fungera också - det SKA krävas tillräckliga bevis för att bli dömd.

Men dessvärre så har det totalt urartat i vissa grupperingar till att smutskasta åklagare som fått målen på sin lott.

Det är trist och jag hade väl hoppats på att slippa se sådant på detta forum.
 
Det har man läst om i jaktpressen för flera år sedan. Det är från 2017.

Vid tillslaget i Norrbotten så deltog runt 50-55 poliser. Det är stora resurser som läggs vid ett tillslag mot flera personer. Det var ju 5 st som blev anhållna.
Även jag blev avlyssnad vid det tillfället för jag känner en av dom som blev anhållna.

Jag hade inget med tjuvjakten att göra utan det var i ett helt annan sak som jag pratade med den ena killen i härvan.
 
Senast ändrad:
Det har man läst om i jaktpressen för flera år sedan. Det är från 2017.

Vid tillslaget i Norrbotten så deltog runt 50-55 poliser. Det är stora resurser som läggs vid ett tillslag mot flera personer. Det var ju 5 st som blev anhållna.
Även jag blev avlyssnad vid det tillfället för jag känner en av dom som blev anhållna.

Jag hade inget med tjuvjakten att göra utan det var i ett helt annan sak som jag pratade med den ena killen i härvan.

De som tycker att detta är ett ok förfarande av staten, man kanske ogillar jakt öht osv, ska starkt beakta tanken på vad som händer när det blir tvärtom, när NOA består av poliser med en helt annan agenda. Samma sak med den nu styrande "värdegrunden" som nu bestämmer vad man ska tycka och inte, ponera att vi har en mörkbrun regering om några år som helt lägger om agendan för hur värdegrunden skall vara. De ser till att styrande personer på olika myndigheter har "rätt tänk". Kommer det måhända kännas lite obekvämt då? Varför skulle detta inte vara ok, om dagens situation är det?

Jag stör mig mycket på hur märkligt folk tänker idag, kortsiktigt och rent ut korkat.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.