Är något fel med Trappers kajaker?

Re: jodå

severin; sa:
Självgod man det här, du jobbar ju för Trapper du? Är det inte du som står för de enligt din mening "fiffiga" lösningar etc.. Bra att i vart fall ni själva skriver positiva saker om dessa trista pråmar.

Tja du Point Severin du får väl samma svar som jag gav dig förra gången. Trapper är en av många kunder jag jobbar åt. Jag har ritat några av deras modeller som jag får royaltis för sedan hjälper jag till med utställningar lite då och då.

Jag har självfallet ingen del av deras övriga försäljning. Och Kustjägarkajaken togs fram innan min tid.

Nog tjatat tillbaks till jobbet nästa års modeller måste ritas färdiga, mycket att stå i

Lite halv vänliga hälsningar

Hans Friedel

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tänkte bara säga att jag nu är glad ägare till en Trapper Bonita! Perfekt storlek för mig, den känns och ser väldigt fin ut i finish och sånt och jag tycker, dock med min högst bristfälliga kajakrutin, jättemycket om att paddla den.

Jag har fortfarande bara provat den ett par gånger och inte varit ute på några längre turer, men jag hoppas att jag ska fortsätta vara nöjd.

// Magdalena

Trapper

Jag paddalde TRapper Dolfin under en helg och måste säga att kajaken är väldigt trevlig. DEn går fin i vattnet och är en vettig kajak på alla sätt.

Jag tror att Trapper tyvärr har lite töntstämpel eller som tidigare nämnt 70-talsstämpel beroende på ganska torftigt infomtrl. Kolla hemsidan och jämför med andra kajakleverantörer. Jag tror själv att Trappers havskajaker är lika bra som andras.

Trappers havskajaker ÄR lika bra som adras!

Trappers nya havskajaker ÄR lika bra som adras - tycker JAG...

Jag (183 cm/ 90 kg) provade Trapper Dolphin för en vecka sedan.
45 minut i halv meter stora vågor. 4-5 sekundmeter vind.
Holder med i at det är en vettig og trevlig kajak på alla sätt.
Dolphin var stabil, och lett at svenga – even utan roder. Bra kvalitet.
Möjligen min nesta (3.) kajak – med skedda...
(Jag blev nestan kjær i den, even om jag tycker North Shore Atlantic är vackrare...)
Det enda jag ville endra på är följande:
- flytta framre skotten 8-10 cm bak för at gjöra cockpiten mindre och framre lastrum större
- velja annan farg enn bara hvit eller gul - ingen av dom hör til mina favoritfargor
(och redusera vikten på paddlaren med ca. 10 kg – 80 kg är mer optimalt... ;-))

Om hög fart varit av interesse för mig – nogot det INTE är - ville jag nog ha provat even Trapper Barracuda. Botnia blir nog för liten...

Ole

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips