30 L ryggsäck med lock och sidofickor – finns det?

Behöver ha en ryggsäck i storleken + - 30L. Jag vill ha lock och sidofickor, och gärna lite andra småfickor här och var.

Funderar lite på Fjällräven C2C 30l, men ligger runt 1500:- och det känns lite väl bra för en så liten rygga.

Någon som har något bra att rekommendera?

Tjingeling

Jag har en Lundhags Dovre 30 med tvådelat huvudfack, två sidofickor, fack i locket och ett litet fack för typ plånbok inne i säcken.

/Roy

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Behöver ha en ryggsäck i storleken + - 30L. Jag vill ha lock och sidofickor, och gärna lite andra småfickor här och var.

Funderar lite på Fjällräven C2C 30l, men ligger runt 1500:- och det känns lite väl bra för en så liten rygga.

Någon som har något bra att rekommendera?

Tjingeling

Jag har C2C 40 liter och är nöjd med den, men visst har du en poäng att prislappen är i högsta laget. Har även en Osprey Talon 22 liter och även den ger ett bra intryck med många smarta lösningar. Den finns som 33 liter och kostar mindre än C2C.

Jag har C2C 40 liter och är nöjd med den, men visst har du en poäng att prislappen är i högsta laget. Har även en Osprey Talon 22 liter och även den ger ett bra intryck med många smarta lösningar. Den finns som 33 liter och kostar mindre än C2C.

Tackar! Har lite att fundera på nu :)

Nätfickor

på sidorna är ju mer eller mindre standard på den storleken av säckar.

Men du kanske vill ha fickor av tyg?

Deuter och Berghaus har många modeller att välja på i de här storlekarna. Kolla på Bergans också de är nog lättare att hitta i Sverige.

Thure

En arbetskamrat går runt med en VauDe Brenta 26 som han verkar vara rätt nöjd med. Lock, en "riktig" ficka och några med nät. Ordentlig ventilation mellan rygg och säck och kostar 690 spänn.

Jag är lite sugen på den iaf, men min gamla ryggsäck är inte riktigt död ännu ;).

Jag har en Black Diamond RPM Pack på 26 liter. Den har ett stort huvudfack, två fack på locket (en insida och en utsida) och två nätfickor på sidorna. Även fästen för isyxor/stavar och en dragsko frampå. Inget riktigt midjebälte men jag har aldrig saknat detta med den lilla volymen. Bröstrem med visselpipa. Även plats för vätskesystem 2-3 liter.

Riktigt bekväm och den hänger med på allt. Klättrat en del med den, vilket fungerar mycket bra. Ligger runt 700:-.

http://www.trailspace.com/gear/black-diamond/rpm/

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips