G-1000 anorak för 4500?

Då förväntar vi oss självklart "riktiga" bilder på anoraken :)

Hur är kragen och luvan på den? Vill själv gärna ha en rymlig luva och hög krage om det ska bli köp.

Hoppas du blir nöjd! :)
 
Jag har inte läst igenom hela tråden så jag kanske upprepar något som redan är sagt.
Var idag hos fjällräven för att kolla om anoraken var värd priset. Såg att den stora dragkedjan i halsen var i plast, jag trodde metalkedjor höll bättre? Det jag gillar med den är längden och den breda halsen annars hade jag gjort väldigt mycket annorlunda.
Jag skulle aldrig pröjsa mer än 2500:- för den.
 
Har heller inte läst hela tråden, men är övertygad om att den typen av lösningar uppriktigt talat kan skada ett gediget företag som Fjällräven. Hur trovärdigt är det med en vanlig anorak för 4500?
 
Då har jag testat anoraken http://idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17405&plats_id=1433 under tre dagars älgjakt. Jag inpregm...(vaddetnuheter) med grönlandsvax två ggr med hjälp av en hårtork. Den blev lite flammig i färgen av detta men jag körde den vänd ut och in i torktummlaren med två blöta handdukar och då fick den tillbaka sin vanliga färg. Jag köpte en strl XL (56) och den passade mig bra. Ärmarna var något långa men det visade sig vara bra då jag utan svårighet kunde dra in händerna och värma dessa då man blir kall efter ett par timmar på passet. I huvan fick jag plats med ett huvud med mössa på. Man kunde dessutom dra ihop luvan baktill med ett resårsnöre så att luvan inte föll ner framför ögonen. Fickorna var rejält tilltagna och ventilerings öppningarna längs med sidorna och upp under armarna kom till anvndning och det upplevde jag mkt possitivt. På den ena sidan kunde man öppna upp helt och hållet för att underlätta av och på tagning vilket var bra om man hade en tjocktröja på sig. Det som jag kan vara lite kritiskt till är att dragkedjorna inte var av den "grövre" modellen. Jag upplevde dom lite klena. Jag har ett plagg som jag är nöjd med över förväntan och jag rekomenderar den verkligen!
 
Visst är det dyrt och inget jag tänker köpa men Fjällräven gör bara vad vilket förtag som helst gör, försöker öka sin vinst. Om dom kan sälja en bomullsjacka för 4500 så grattis.

KM klarar av det så varför inte FR?

//Per

Se bara på Apple..säljer en Ipod touch för 1190:- och motsvarande Iphone kostar 3300:-, det enda som egentligen skiljer är telefonfunktionen, vad kan den kosta...100 spänn att lägga in.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Miroslav Jacka: Alternativ till Lappland jacka i G-1000? Kläder 12
naturälskaren Felköp? Vandringsbyxor G-1000 Kläder 19
alextangclan Gore-tex VS G-1000 Kläder 17
rJohansson Impregnera G-1000? Kläder 18
Noffaren Färga en G-1000 jacka? Kläder 11
haiwa jacka i g-1000 eller goretex + knickers Kläder 2
haiwa jacka i g-1000 eller goretex + knickers Kläder 15
pelka Fjällräven PAK5 G-1000 Trousers! Kläder 1
Snubblaren G-1000 jacka? Kläder 17
mipert Var kan jag köpa G-1000 väv? Kläder 5
LarssonMik skinn eller g-1000 Kläder 3
Johan_olsson Regnjacka á 1000:- Kläder 13
Johan.H Anorak tips Kläder 9
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
ilves Anorak utan dragkedjor.? Kläder 7
vandrafjäll Gammal Haglöfs Anorak i Climatic Kläder 8
Riddleo Fällräven Anorak no. 8 Kläder 25
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
Crosstjeck Anorak: Fjällrävens Gutulia, Norrona Svalbard eller Bergans Nordmarka? Kläder 53
J Daniels Lars fälts anorak. Kläder 11
mindful Impregnera en gammal anorak Kläder 4
langby TNF Triumph Anorak Kläder 0
åkersorken GTX Anorak Kläder 4
Smogz Anorak för vårvinterfjäll Kläder 37
lassemalvan NJAL ANORAK Kläder 3
plp Val av Anorak i främst bomull - ingen GT! Kläder 8
100826 Everest Anorak Kläder 4
J.Bergh Klättermusens anorak Njal Epic? Kläder 1
Hedman Liten anorak? Kläder 4
Labben Tierra Ventura anorak Kläder 0
huskey klättermusens anorak Kläder 2
henrik.sandgren Haglöfs Lim Gram Anorak?? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.