Klättermusens anorak Njal Epic?

Hej,
På jakt efter en smidig, lätt anorak i bomull/ventile!
Har sneglat på Klättermusens Njal konstruktion som i butiken känns just smidig och lätt! Tyvärr så har jag inte i någon Stockholmsbutik fått möjligheten att klämma och känna på Epic-varianten.

Finns det någon i forumet som kan dela med sig av egna erfarenheter angående Njals konstruktion / funktionalitet och i synnerhet varianten som är sydd i Epic "stretch" tyget?

Tacksam för alla synpunkter/Jörgen

Långa trånga ärmar.

TWIST; sa:
Finns det någon i forumet som kan dela med sig av egna erfarenheter angående Njals konstruktion / funktionalitet och i synnerhet varianten som är sydd i Epic "stretch" tyget?

Jag hade förmånen att prova Njal (inte i Epic-tyget) en del av förra sommaren och det en var lite delade känslor om den jackan. Visst är den lätt, smidig, skön och praktisk vad det gäller vind- och vattenmotstånd, men jag tyckte den hade väldigt långa ärmar och smala ärmslut som inte gick att justera alls tyvärr. Jag har inte särskilt kraftiga handleder men hade trots det problem att få fram klockan från jackan, skulle jag plocka upp något en bit ner i vattnet så kunde jag inte dra upp jackan alls högt innan det tog stopp.

Hoppas de har ändrat på detta i den variant som är sydd i Epic-tyget.

Men visst, känner man att jackan passar när man provar den så är dess funktionalitet på topp!

/ Nicke

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips