Regnjacka á 1000:-

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Regnställ

Hej !
Köp Försvarsmaktens Regnställ M90, kanonbra
tåligt,starkt och ser bra ut.
Hälsningar
Björn

Antar att det är Graylandjackan du menar?? (fick inte länken att funka)
Om man läser om den står det att: "mycket vattenavvisande och andas. " Jag vill att den ska vara mer än vattenavisande..ty den ska enbart användas som regnjacka.
Mer förslag?

Mountain Equipment Drilite Plus Tech Jacket

Långt namn, men bra jacka! Kostar 1400 enligt hemsidan. Jag har haft min i lite drygt ett år och är mycket nöjd med den!

Tenson har några schyssta modeller du kan kolla på, brukar finnas på Intersport o liknande affärer, jag har haft en sådan i MPC light i flera år och den funkar jättebra.

Precip...

Tjena - har en Precip sedan några år tillbaka och är mycket nöjd. I min är det Activent - så betoningen ligger på andning snarare än regntäthet.

Funkar dock mycket bra i regn och rusk (samt skidåkning oxå) gärna med en fleece under... Bra passform, bra kvalitet, låg vikt/liten packvolym - och ett mycket bra pris...

Jag tror att man nu dock valt att ta bort nätfodret och istället har en variant med fastlaminerat inner lager.

Finns på Addnature ( http://www.addnature.com )

Mvh/Calle

Regnskal

PU belagda jackor har HellyHansen, Fjällräven mfl, det borde bli över till ett par byxor i PU för 1000 lappen.
FM M/90 kostar ca 900 jacka och byxor, Didriksons gör dem.
Av G-tex så finns Taiga, Monitor och Signi för lappen.
Byxholkar och gummistövlar jämte sydväst rekommenderar jag när det regnar.
Regnar det mer än en dag i följd så blir du våt oavsett regnställ. Välj kläder och undisar så at du själv orkar koka ut vattnet ur kläder, strumpor och skor. Minst halvsyntet eller ull/siden.
Pröva vad du gillar och välj det!

Gott val

Johan K

Regndräkt

Har man flyt kan man hitta ett Craft-ställ (Jacka och Byxor) för 1300:- på en lokal sportaffär. En kompis köpte ett i Uppsala och det funkade bra trots Gore-Texfritt "hi-tech" material.

Har precis avverkat ett Tenson MPC T(echnical), tänkte pröva nått annat nu.
Var på sportaffären i staden, där hade dom Haglöfs Foss jacka 1400:-. Är det värt att investera pengarna i?
Min grundtanke var ju att det skulle hamna på max 1000 lappen, men jag får kanske gå upp en pris klass..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips