Everest Anorak

Hallå gott folk.
Hade tänkt att handla mig en Everest Anorak
på Stadium,finns där någon som själv har en
sådan,som kan dela med sig fördelar/nackdelar
av denna Anorak!Tacksam för svar.
MVH Nicklas

jag tänkte köpa en sådan jacka jag tyckte den verkade prisvärd, men jag hade 3 "anmärkningar"
1. där fanns inga fickor förutom pungen. jag vill gärna ha fickor att ha händer/handskar i.
2. jag vet inte alls hur deras material andas.
3. vad har dragkedjan på sidan för funktion.

kan ju tillägga att den största anledningen till att jag inte köpte jackan var fickorna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
PerP; sa:
3. vad har dragkedjan på sidan för funktion.
Intressant fråga, jag testade butikspersonalen på den. Det fanns en hel del detaljer på den medföljande, engelskspråkiga beskrivningen, vi kunde härleda dom flesta, men det fanns något som hette "ladie's loop". Eftersom jag vet hur svårt det kan vara att få av och på sig ute i kylan och snön, så tänkte jag att det kunde vara något som skulle underlätta, när man skall dra upp byxor under anoraken, - upp med blixtlåset och du når enkelt till midjan! I stället saknades då dragsko i nederkanten, men den kanske inte används så mycket? Jag gör det inte i alla fall. Är det någon som vet om detta kan vara ladies loop? Stadiums personal borde ju försöka lära sig åtminstone sina egna produkter i detalj tycker man. Dessutom tycker jag dom kunde kosta på sig svenskpråkig beskrivning.
/C

Jag köpte en orange Everest Anorak för ca 7 år sedan. Det var en modell med tvärgående ficka vid höfterna samt en platt ficka mitt på bröstet. Den anoraken funkade alldeles utmärkt i flera år innan den blev sliten i nedre sömmen. Dessutom körde jag den i tvättmaskinen med en bläckpenna i fickan...

Köpte också en Everest anorak för 7-8 år sedan. Tror dock inte exakt samma modell finns kvar. Huvan var inte den bästa och efter tvätt tålde den inte mycket regn, men det var en mycket trevlig och bekväm jacka som jag använt mycket. Tyvärr har ett blixtlås gått sönder och den har fått en del skavanker under åren, men är nog prisvärd om man inte har för höga krav.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips