Everest Anorak

Hallå gott folk.
Hade tänkt att handla mig en Everest Anorak
på Stadium,finns där någon som själv har en
sådan,som kan dela med sig fördelar/nackdelar
av denna Anorak!Tacksam för svar.
MVH Nicklas
 
jag tänkte köpa en sådan jacka jag tyckte den verkade prisvärd, men jag hade 3 "anmärkningar"
1. där fanns inga fickor förutom pungen. jag vill gärna ha fickor att ha händer/handskar i.
2. jag vet inte alls hur deras material andas.
3. vad har dragkedjan på sidan för funktion.

kan ju tillägga att den största anledningen till att jag inte köpte jackan var fickorna.
 
PerP; sa:
3. vad har dragkedjan på sidan för funktion.
Intressant fråga, jag testade butikspersonalen på den. Det fanns en hel del detaljer på den medföljande, engelskspråkiga beskrivningen, vi kunde härleda dom flesta, men det fanns något som hette "ladie's loop". Eftersom jag vet hur svårt det kan vara att få av och på sig ute i kylan och snön, så tänkte jag att det kunde vara något som skulle underlätta, när man skall dra upp byxor under anoraken, - upp med blixtlåset och du når enkelt till midjan! I stället saknades då dragsko i nederkanten, men den kanske inte används så mycket? Jag gör det inte i alla fall. Är det någon som vet om detta kan vara ladies loop? Stadiums personal borde ju försöka lära sig åtminstone sina egna produkter i detalj tycker man. Dessutom tycker jag dom kunde kosta på sig svenskpråkig beskrivning.
/C
 
Jag köpte en orange Everest Anorak för ca 7 år sedan. Det var en modell med tvärgående ficka vid höfterna samt en platt ficka mitt på bröstet. Den anoraken funkade alldeles utmärkt i flera år innan den blev sliten i nedre sömmen. Dessutom körde jag den i tvättmaskinen med en bläckpenna i fickan...
 
Köpte också en Everest anorak för 7-8 år sedan. Tror dock inte exakt samma modell finns kvar. Huvan var inte den bästa och efter tvätt tålde den inte mycket regn, men det var en mycket trevlig och bekväm jacka som jag använt mycket. Tyvärr har ett blixtlås gått sönder och den har fått en del skavanker under åren, men är nog prisvärd om man inte har för höga krav.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klosse Everest tumhandskar – recension Kläder 3
100826 Everest sofftshell byxa (Stadium) Kläder 1
waltruz Köpt Everest regnstäl 3000mm. Lurad? Dåligt köp? Kläder 18
helsingborgarn357 Frågår, påstående om Everest Kläder 4
tango GTX vs TCS (everest)? Kläder 4
Oskar R. "Everest 2,5 layer" regnställ Kläder 3
rodani Stadiums EVEREST skalbyxor? Kläder 1
PepperKeenan Everest Trekking Pant+Jacka för löpning Kläder 0
Öhrn Everest??? Kläder 11
lowe Mysteriet Everest! Kläder 41
100826 Everest zip off pants. Kläder 1
rofe85 Everest Kläder 37
ebh Everest fr Stadium- Bra eller skräp? Kläder 24
mtallberg Kvaliteten på Everest? Kläder 3
Johan.H Anorak tips Kläder 9
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
ilves Anorak utan dragkedjor.? Kläder 7
vandrafjäll Gammal Haglöfs Anorak i Climatic Kläder 8
Riddleo Fällräven Anorak no. 8 Kläder 25
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
MAW G-1000 anorak för 4500? Kläder 146
Crosstjeck Anorak: Fjällrävens Gutulia, Norrona Svalbard eller Bergans Nordmarka? Kläder 53
J Daniels Lars fälts anorak. Kläder 11
mindful Impregnera en gammal anorak Kläder 4
langby TNF Triumph Anorak Kläder 0
åkersorken GTX Anorak Kläder 4
Smogz Anorak för vårvinterfjäll Kläder 37
lassemalvan NJAL ANORAK Kläder 3
plp Val av Anorak i främst bomull - ingen GT! Kläder 8
J.Bergh Klättermusens anorak Njal Epic? Kläder 1
Hedman Liten anorak? Kläder 4
Labben Tierra Ventura anorak Kläder 0
huskey klättermusens anorak Kläder 2
henrik.sandgren Haglöfs Lim Gram Anorak?? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.