Mitt Laser Comp har följt mig ett tag nu, bortåt 190 nätter (mitt Akto hängde med i 349). Den stora fördelen utom vikten är att lättheten i att hantera det i packat skick; lagom nätt att fästas på ryggsäcken och att packa på cykelns pakethållare, tillsammans med madrass och sovsäck. Främsta nackdelar: 1) att kopplingrna mellan ytter- och innertält tenderar att lossna i hoppackat skick och att det ibland kan trassla vid uppsättningen, där diverse öglor ska paras ihop. Varför det blir så (och oftast inte alls) har jag aldrig riktigt förstås, men riktigt knepigt kan det bli om någon av de båda ändpinnarna lossnar ur det ena eller båda av sina fästen. Dessa är små svarta fickor och inte helt lätta att lokalisera, Nån som vet något knep för att förebygga detta??
(om sådant händer på en campingplats kan det bli bli jobbigt med dem som vill hjälpa till: "Har du något erfarenhet av denna tält- modell? Nej, men allt blir så mycket lättare när man hjälps åt" Jisses.)
(om sådant händer på en campingplats kan det bli bli jobbigt med dem som vill hjälpa till: "Har du något erfarenhet av denna tält- modell? Nej, men allt blir så mycket lättare när man hjälps åt" Jisses.)