Priser på Addnature!

Jag köpte nyligen ett par Snowline Chainsen PRO dubbar; rejäla doningar för is och snö, men inte för fjällen. De kostar ungefär 450kr - 500 kr ute i nätbutikerna, utom på Addnature, som tar 2450 kr!!! Jag har mejlat dem och frågat hur de tänker, utan svar. Det är inget misstag, för de har båda modellerna av denna typ, och de skiljer lite i pris, men båda kostar på Addnature mellan två- och tretusen kronor... Någon som har en förklaring?
 
Jag köpte nyligen ett par Snowline Chainsen PRO dubbar; rejäla doningar för is och snö, men inte för fjällen. De kostar ungefär 450kr - 500 kr ute i nätbutikerna, utom på Addnature, som tar 2450 kr!!! Jag har mejlat dem och frågat hur de tänker, utan svar. Det är inget misstag, för de har båda modellerna av denna typ, och de skiljer lite i pris, men båda kostar på Addnature mellan två- och tretusen kronor... Någon som har en förklaring?

VI har marknadsekonomi i Sverige så marknaden kommer att göra att de med för högt pris inte säljer (såvida det inte finns andra mervärden) medan de med lägre pris säljer mera. Det är grundläggande marknadsekonomi och självreglerande. Väg även in möjlighet till prova före köp, bytesrätt, service, hjälp med utprovning och råd.
Med prisjämförelsesajter på nätet är det dessutom enklare att jämföra många varor nuförtiden.

Vänligt av dej att upplysa en butik med högt pris och vi får väl se om de reagerar - annars är det ju bara att handla någon annanstans där priset och övriga faktorer passar dina behov.
Priset uppstår då köparen tycker priset är lågt nog och säljaren har hög marginal nog.

Handla smart!

/Patrik
 
Vänligt av dej att upplysa en butik med högt pris och vi får väl se om de reagerar - annars är det ju bara att handla någon annanstans där priset och övriga faktorer passar dina behov.
Priset uppstår då köparen tycker priset är lågt nog och säljaren har hög marginal nog.

Handla smart!

/Patrik

Förvisso, men i detta fall är prisskillnaden mellan övriga butiker och Addnature surrealistiskt, 450 kr i övriga butiker, 2450 kr hos Addnature.
 
Äh! Det är inga komplicerade marknadsmekanismer eller någon frånvarande osynlig hand bakom. Ett vanligt litet fel bara. Alla som någon gång arbetat med att prissätta eller prismärka varor vet att sådant händer. Att Addnature sedan inte haft tid att svara och justera priset är tråkigt, men det finns ju som sagt 10 andra ställen att handla ifrån...
 
Jag trodde oxå först att det var ett programmeringsfel, men eftersom Addnature fortfarande tar det astronomiska överpriset för dubbarna på sin sajt, antar jag att det inte är det - och att det finns folk som inte kollar alternativ, och därför blir av med 2000 kr alldeles i onödan.
 
Jag köpte nyligen ett par Snowline Chainsen PRO dubbar; rejäla doningar för is och snö, men inte för fjällen. De kostar ungefär 450kr - 500 kr ute i nätbutikerna, utom på Addnature, som tar 2450 kr!!! Jag har mejlat dem och frågat hur de tänker, utan svar. Det är inget misstag, för de har båda modellerna av denna typ, och de skiljer lite i pris, men båda kostar på Addnature mellan två- och tretusen kronor... Någon som har en förklaring?

Hej @creamwolf! Tack för att du uppmärksammade detta! Helt klart har prissättningen blivit fel (tyvärr på hela Snowline sortimentet). Vi justerar detta och förhoppningsvis har vi ett mer rimliga priser under dagen eller absolut senast imorgon om våra inköpare inte hinner ta tag i det direkt.

Och vi ber såklart om ursäkt att du inte har fått ett svar via mail, undersöker detta. Mvh Anton på Addnature.com
 
Härligt! Nu kan man köpa de för 395:- i stället för"ordinarie pris" som är 2450:-. Enligt hemsidan sparar man hela 83% mot ordinarie pris.
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    20.7 KB · Visningar: 1,789
Tidigare så var det bara fel, nu är det kriminellt!
Vad har hänt med Addnature som jag handlat mycket av förr?
 
Ärligt??

Visst vore det väl schysst om den som ändrade priset sa som det var istället för att låtsas som om det var en ofantligt stor prissänkning. Jag kommer i vart fall att kolla Addnatures prissättning noga i framtiden. Hoppas det är "den mänskliga faktorn" och inte visar på företagets generella inställning till kundernas förstånd.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
avslutatmedlemskap160620 Outnorth priser Butiker och leverantörer 5
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
tusenkonstnar Priser och $ Butiker och leverantörer 7
Same Priser Butiker och leverantörer 2
Kroppe Konsumentansvar, monopol, priser m.m. Butiker och leverantörer 11
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
milko Vad pysslar de med på Addnature? Butiker och leverantörer 135
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
ÄventyrsCompaniet då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade! Butiker och leverantörer 87
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4
greenjuice Tysk textiljätte satsar på Klättermusen Butiker och leverantörer 22
Eärendil North Face butik öppnad på Norrlandsgatan! Butiker och leverantörer 3
dexecupen Ny klätter- & friluftsbutik på Söder Butiker och leverantörer 4
KLAGER Handla från USA på nätet Butiker och leverantörer 19
bessepersson Klättergrejer på rockempire.com? Butiker och leverantörer 7
pat2 Tips på skogsskidor Butiker och leverantörer 11
lagrave Brist på ansvar hos Arcteryx/Tierra Butiker och leverantörer 44

Liknande trådar