Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln!

Jo, det är klart att ni får köpa era kikare var ni vill, men det ska mycket till innan jag personligen väljer en annan butik.

Förutom ett fantastiskt sortiment och kunskap om varorna har de en kundvård som är svårslagen.

Såhär var det:
För ett par år sedan köpte jag en billig tubkikare via deras webshop. Den gångna veckan var jag på Öland då plötsligt stativgängan pajade. Godset var helt enkelt för dåligt. Tuben obrukbar eftersom den inte gick att montera på stativet.

Eftersom jag alltså befann mig på Öland åkte jag till butiken vid Stenhusa för att åberopa garanti eller i vart fall se vad de hade för synpunkter på problemet. Killen bakom disken letade reda på min order i kundregistret och konstaterade att garantitiden gått ut med drygt två månader, och att leverantören kanske kunde vara lite kinkig med sådana tidsgränser. Jag bad då att han skulle ringa dem och kolla om det hela kunde tas på garantin, alternativt be om ett kostnadsförslag för reparationen.

En annan kille bakom disken visste dock att "han som har hand om det", Patrik på Molfo, faktiskt befann sig på Öland, närmare bestämt i restaurangen alldeles intill butiken och ringde upp Patrik som tuggade ur munnen och efter två minuter stod i butiken.

Han meddelade att eftersom det var ett känt problem byttes alla dessa tuber ut även utanför garantitiden. Så långt gott och väl, alltså.

Problemet var bara att min tub ju var obrukbar och att Patrik inte hade någon sådan med sig. Butiken var också utan, så lösningen blev helt enkelt att Patrik lovade att skicka mig en ny tub på måndag, dvs igår, och att jag fick låna en tub av Naturbokhandeln för resten av min ölandsvistelse.

Hämtade ut tuben nu i kväll.

Det kallar jag kundvård!

Tack, Patrik och Naturbokhandeln!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.