då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!

Har genom åren köpt en hel del hos ITAB och tyckt det mesta varit mycket prisvärt. Passade på att köpa en ny skaljacka vid namn Lazer när den var rejält nedsatt i pris. Produkten finns numera inte till försäljning. För ett tag sen var det dags för första tvätten. Följde alla tvättråd dvs max 40grader och inget sköljmedel. Det som kom ur maskinen va en jacka som helt tappat all färg (den var mangogul från början). Dessutom hade alla tejpningar lossat och även en del reflexer hade börjat släppa. Fick beskedet av dem att jackan omöjligt kunde varit tvättad enligt tvättrådet och att de därför inte tänker ersätta den.

Kommer naturligtvis gå vidare med saken men man har ju varken tid eller ork att kämpa hur mycket som helst och det är väl det som de räknar med.

Mattias

ÄventyrsCompaniet
 

Bilagor

  • lazer2.jpg
    lazer2.jpg
    254.8 KB · Visningar: 3,381
Fick beskedet av dem att jackan omöjligt kunde varit tvättad enligt tvättrådet och att de därför inte tänker ersätta den.

Man kan ju ställa sig frågan hur man egentligen skulle behöva tvätta en jacka för att den skulle få det resultatet om den, nu mot förmodan, inte skulle varit defekt från början.
90grader och bensin som tvättmedel? :)

En normaltvätt, även om man skulle tvättat den i 90grader, skall det ju inte ge det resultatet!

Har du skickat bilderna till ITAB och fått det bekräftat att dom har sett dom?

Om beskrivningen som du anger är korrekt så ser jag det som ett solklart fall för en reklamation. Men tyvärr har man hört många gånger att servicen från ITAB inte alltid är så god.

//Peter
 
Haha, den där attityden är så underbar. Jag har själv i första handen råkat ut för den från en tysk leverantör vi har på jobbet. Efter att jag kontrollerat med dem att allt vi gjort verkligen stämmer med de anvisningar de ger, och med det sätt de menar att grejerna ska hålla för så räknar man med att saken är klar och att garantin ska gälla och att en lagom ödmjuk attidtyd borde vara att vänta.
Istället får man i det närmaste en avhyvling om att felet inte KAN uppstå om grejerna använts enligt anvisningarna, och att det i princip är därför man kan garantera produkten. Just detta är ett bevis nog för att inte acceptera reklamationer, eftersom de bevisligen alltid är rena bedrägerierna...
Det har då slutat med att de som ren good-will och p g a vår omedgörlighet tar ansvaret åt oss och gör en eftergift och skickar reservdel trots att garantin inte egentligen borde gälla, bara för att de inte vill att affärsrelationen ska bli förstörd... Jag tror att det är just i sån lägen man baxnar!

Man får ju förstås vara tacksam att man har en så ansvarsfull och smidig leverantör, att de bjussar på extra förmåner trots att man själv tydligen är ett sånt arsel!! :):)

Jag fick själv haveri på en jacka från ITAB en gång vid första tvätten, och ville reklamera, men då stöp det på att jag inte hade sparat själva postkvittot från när jag löste ut postförskottet! Jag baxnade över att detta skulle var skäl till förfallen garanti med tanke på att order, ordererkännande och leveransbesked allihop var för sig innehöll tillräckligt för att styrka när varan var köpt och till vilket pris, men de vidhöll sin bestämda uppfattning. Jag inser ju nu att jag inte ens hade kommit halvägs - hade jag fått fram kvittot eller lyckats övertyga dem om att det inte behövdes hade de förstås sagt att jackan inte kunde gå sönder vid normalt bruk eftersom de garanterade att det inte kunde hända...
 
Man kan ju ställa sig frågan hur man egentligen skulle behöva tvätta en jacka för att den skulle få det resultatet om den, nu mot förmodan, inte skulle varit defekt från början.
90grader och bensin som tvättmedel? :)

En normaltvätt, även om man skulle tvättat den i 90grader, skall det ju inte ge det resultatet!

Har du skickat bilderna till ITAB och fått det bekräftat att dom har sett dom?

//Peter

Jag har skickat jackan till dem men tog som väl var lite bilder innan jag skicka den att ha som bevis. Känns som om det var ett bra beslut. När de ringde och berätta att de inte kommer ersätta mig så bad jag dem att skicka tillbaka min jacka men de tänker behålla den.

Som du också påpekar så undrar man ju hur en tvätt kan få detta resultat. Jag har en annan skaljacka från ITAB som jag tvättat ett otal ggr i samma tvättmaskin utan några som helst problem.

Det faktum att denna jackan inte fanns speciellt länge i sortimentet får mig att bli lite misstänksam. Tog upp detta med dem men de hävdar att de aldrig haft några problem med den och att den togs bort för att bereda plats för andra produkter.
 
Dom kan ju inte behâlla jackan om du vill ha tillbaka den. Du har ju köpt den av dom.
Vänd dig till konsumentvägledningen i din kommun och be om hjälp där.
Jag har iofs oftast varit nöjd med produkterna jag köpt hos dom, men kan man inte räkna med hjälp om nâgot har bristande kvalitet sâ är det nog sluthandlat där för min del oxâ.
 
Jag förklarade för dem att beslutet om att inte ersätta min jacka kommer kosta dem betydligt mer än de 800:- den kostade (nedsatt från 1500:). Jag har genom åren köpt för ett antal tusen och hade antagligen fortsatt med det ifall deras kundvård hade varit till belåtenhet. Lägg sen till att jag innan rekommenderat deras produkter till vänner och kollegor samt de som förhoppningsvis blir avskräckta att handla där genom att läsa detta så behöver man inte vara ett mattegeni att förstå att det blir minus i kassan.
 
Vilken skräp! Jag har tittat på produkterna och funnit de prisvärda, men nu! Nu tar jag bort deras hemsida från favoritlistan. Hellre betalar jag mer och blir nöjd.
 
Har oxså handlat för några tusen om året, men den sinnesfrid som god service skänker, gör att även jag lämnar dem. Mot mina tidigare rekomendationer ser jag mig numera tvingad att avråda.......
 
Fy bubblan vad trist!
Jag slog till på samma erbjudande när min gamla jacka blev stulen och jag snabbt behövde en ny. Som tur är har jag inte hunnit tvätta den än, får ta och försöka med en väldigt försiktig handtvätt samt ha en reservplan ifall jackan går sönder. Stort tack att du delar med dig innan jag åker på samma nit!
 
Nanoteknik som spökar ?

Kom ihåg att det stod något om att denna jacka var behandlad med någon slags nanoteknik för att vara smutsavvisande. Är inte direkt påläst på nanotekniken men den har ju inte funnits i så många år så någon slags barnsjukdom skulle ju kunna vara en trolig anledning till det totala förfallet.


När jag (i ett mycket upprört tillstånd) upplyste mannen på kundtjänst att jag kommer att varna för deras produkter och obefintliga kundvård så sa han att det skulle jag passa mig för och började dilla om förtal.

Det som verkligen irriterar mig på är just att det fanns över huvud taget inget utrymme för diskussion om hur det kunnat gå till.
 
Det är väl så att ett företag med den typen av kundvård som börjar tala om förtal när vad det handlar om är en normalvarning, bör man se upp med och framför allt inte låta sig bli deras offer. Det enklaste sättet är ju att rösta med fötterna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Var finner jag vävband 2 1/8" brett? Butik eller leverantör tack? Butiker och leverantörer 16
fritänkare Var köper jag paraffin & bivax (g1000-vax) billigast? Butiker och leverantörer 7
JohnnyL Gröna kartan, var i Göteborg Butiker och leverantörer 5
Maria Lund Var hittar jag Oakley Surf (ryggsäck)? Butiker och leverantörer 0
zotter Var ligger friluftsbutiken "Go" i Stockholm? Butiker och leverantörer 10
Info Icebreaker kalsonger - webshop var? Butiker och leverantörer 5
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
prylManne Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var? Butiker och leverantörer 10
marelius Nalgene all-terrain bottle - var? Butiker och leverantörer 1
frtmarcus Var kan jag hitta Outdoor Research (OR) produkter? Butiker och leverantörer 8
Busse Var hitta Mountain Hardware Butiker och leverantörer 3
Jeobald Var hitta Viking? Butiker och leverantörer 0
dilbert3000 Var köper jag Deuter - Internationella sajter Butiker och leverantörer 2
DoktorGlas 20% på friluftsvaror.se Butiker och leverantörer 0
NickeSkog Misstänkt låga priser på hoka-skor Butiker och leverantörer 6
hsp Nya produkter på Tradera Butiker och leverantörer 12
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
creamwolf Priser på Addnature! Butiker och leverantörer 20
Brune Rätt så väl bemött på XXL Butiker och leverantörer 18
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
seobserver På besök i Multiverktygs fabriken Butiker och leverantörer 0
Brune Prenumerationspriset på Utemagasinet Butiker och leverantörer 3
Brune Märklig prissättning på XXL Butiker och leverantörer 205
martallen Vad händer på Skyllermarks? Butiker och leverantörer 0
Brune Dam BH på XXL Butiker och leverantörer 2
milko Vad pysslar de med på Addnature? Butiker och leverantörer 135
29351 Nordic outdoor mässa på Butiker och leverantörer 2
Bora hur många handlar på addnature? Butiker och leverantörer 9
plommon1 Snabba tips på bra outdoorbutiker i Stockholm Butiker och leverantörer 6
w2best Rea på nätet och i fysiska butiker?! Butiker och leverantörer 1
Heinz1 Tänk på detta när du fjällflyger! Butiker och leverantörer 18
Plindgren Frilufts utrustning på Nolia i Piteå 2010 Butiker och leverantörer 2
Sharkbait Campingworld.co.uk - Inget svar på mail Butiker och leverantörer 2
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
graylingman Köp aldrig kikare nån annanstans än på Naturbokhandeln! Butiker och leverantörer 0
greenjuice Optimus - bara på engelska, franska, tyska? Butiker och leverantörer 6
bigskier Outdoorbutiker på nätet Butiker och leverantörer 18
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
zzeezz Högre priser med rabatt på Addnatures rea Butiker och leverantörer 14
E_Nygren Arteryx på eBay Butiker och leverantörer 2
Nils-Åke Sämre kvalite på skalplagg? Butiker och leverantörer 74
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
srpp Jag hoppas innerligt på förbättring. Butiker och leverantörer 20
Vättlefjäll North Face på eBay? Sant eller falskt? Butiker och leverantörer 22
mo9jan Handla på Globetrotter.de? Butiker och leverantörer 9
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
På jakt efter Berghaus Yeti Extrem Butiker och leverantörer 9
Ninai Tips på internet-sajter & butiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 0
Brune Rea på Playground Butiker och leverantörer 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.