Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var?

Hej Emanuel,

tja du kan ju alltid kolla in Femmans sport i Nordstan, Fjällsport på Magasinsgatan, Tierrabutiken på Kaserntorget eller någon av de tre Naturkompanierna (Östra Hamngatan, Korsgatan och Stora Nygatan -- butikerna ligger inom ett par hundra meters radie).

Mvh Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej,

har bara varit där en gång -- de har en del klätterprylar i (den lite skumma) lokalen borta på Fabriksgatan, men då hänvisade de oss till Fjällsport. Verkar som att de huvudsakligen är distributörer och jobbar mot återförsäljare.

Mvh Per

Hej igen,

alltså Klätterfabriken ligger i samma lokaler som High Sport så det går säkert bra att prova grejor där (om det är klätterutrustning du söker). En del säljer de säkert också.

Jag klättrar inte själv utan var på jakt efter en dunsovsäck när jag var där, bör kanske tilläggas...

Mvh Per

jahaja. nej jag vill inte prova grejjerna utan glo på friluftsprylar och klättra.. o du verkade ju veta en hel del av grejjer så jag passade på att fråga..
hade lagt upp en tråd i klätterforumet oxå men det verkade inte vara så aktivt..

// Emanuel

highsport är troligtvis en av världens sämsta affärer, hela personalen är baserad på självupptagna dyngk*kar som tror att dom sett världen för att dom jobbar på ett klättergym, otroligt patetiskt, visst, blir man impad av dom och dom får känna att dom glänser så kanske dom kan lyfta r*ven och hjälpa till.. jag jobbar nära dom och springer ibland in när jag behöver grejer, jag har aldrig träffat någon som jag inte vill sparka upp k*lorna i halsen på.. raka motsatsen till fjällsport som har trevlig och superkompetent personal..

Fjällsport verkar trevligt - kunnig personal, men, jag hakar på i den här tråden med en fråga - finns det inga billiga butiker i Göteborg? Någon som varit på Friluftsvaror i Mölndal? Finns det någon butik som säljer militärt överskott, typ M/39, stövlar, ryggsäckar etc i Göteborg numera?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips