Friluftsbutiker i göteborg? vilka och var?

Hej Emanuel,

tja du kan ju alltid kolla in Femmans sport i Nordstan, Fjällsport på Magasinsgatan, Tierrabutiken på Kaserntorget eller någon av de tre Naturkompanierna (Östra Hamngatan, Korsgatan och Stora Nygatan -- butikerna ligger inom ett par hundra meters radie).

Mvh Per
 
Hej,

har bara varit där en gång -- de har en del klätterprylar i (den lite skumma) lokalen borta på Fabriksgatan, men då hänvisade de oss till Fjällsport. Verkar som att de huvudsakligen är distributörer och jobbar mot återförsäljare.

Mvh Per
 
Hej igen,

alltså Klätterfabriken ligger i samma lokaler som High Sport så det går säkert bra att prova grejor där (om det är klätterutrustning du söker). En del säljer de säkert också.

Jag klättrar inte själv utan var på jakt efter en dunsovsäck när jag var där, bör kanske tilläggas...

Mvh Per
 
jahaja. nej jag vill inte prova grejjerna utan glo på friluftsprylar och klättra.. o du verkade ju veta en hel del av grejjer så jag passade på att fråga..
hade lagt upp en tråd i klätterforumet oxå men det verkade inte vara så aktivt..

// Emanuel
 
highsport är troligtvis en av världens sämsta affärer, hela personalen är baserad på självupptagna dyngk*kar som tror att dom sett världen för att dom jobbar på ett klättergym, otroligt patetiskt, visst, blir man impad av dom och dom får känna att dom glänser så kanske dom kan lyfta r*ven och hjälpa till.. jag jobbar nära dom och springer ibland in när jag behöver grejer, jag har aldrig träffat någon som jag inte vill sparka upp k*lorna i halsen på.. raka motsatsen till fjällsport som har trevlig och superkompetent personal..
 
Fjällsport verkar trevligt - kunnig personal, men, jag hakar på i den här tråden med en fråga - finns det inga billiga butiker i Göteborg? Någon som varit på Friluftsvaror i Mölndal? Finns det någon butik som säljer militärt överskott, typ M/39, stövlar, ryggsäckar etc i Göteborg numera?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Zorozv Friluftsbutiker i Sundsvall Butiker och leverantörer 3
Loijzan Friluftsbutiker i Skåne Butiker och leverantörer 19
Nellib Friluftsbutiker i Malmö/Lund med omnejd Butiker och leverantörer 7
Prankster Utländska friluftsbutiker. Butiker och leverantörer 15
Kanii Friluftsbutiker i Helsingfors Butiker och leverantörer 6
forslund Utländska friluftsbutiker TOP 10 Butiker och leverantörer 10
oj77 Friluftsbutiker i Luxemburg Butiker och leverantörer 0
Njutaren Outdoor gear, Friluftsbutiker i London Butiker och leverantörer 3
egs Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder?? Butiker och leverantörer 35
L-Å B Friluftsbutiker i Örebro Butiker och leverantörer 9
Jockemeister Friluftsbutiker i Tours/Paris? Butiker och leverantörer 2
PalleKuling Friluftsbutiker i Paris? Butiker och leverantörer 2
MrZog Friluftsbutiker på Manhattan Butiker och leverantörer 3
Jockemeister Friluftsbutiker i Poznan, Polen? Butiker och leverantörer 2
avslutat080903 Düsseldorf - tips på friluftsbutiker Butiker och leverantörer 1
newi Sveriges bästa friluftsbutiker topp 10. Butiker och leverantörer 55
gregerjohansson Friluftsbutiker i Sthlm? Butiker och leverantörer 21
per160 friluftsbutiker i USA sokes Butiker och leverantörer 18
langby Friluftsbutiker i Berlin Butiker och leverantörer 5
hellmanskungen Friluftsbutiker på nätet!? Butiker och leverantörer 4
avslutat080903 Utländska friluftsbutiker på nätet Butiker och leverantörer 5
JohnnyL Gröna kartan, var i Göteborg Butiker och leverantörer 5
pontare Grivel Air Tech i Göteborg? Butiker och leverantörer 3
Ingebrigtl Var köpa Koflach Arctis Expedition i Göteborg eller på nätet? Butiker och leverantörer 3
d-b Vilka butiker erbjuder långvariga öppna köp? Butiker och leverantörer 0
KarlH Vilka är TT? Butiker och leverantörer 2
Vilka leverantörer tar sitt ansvar Butiker och leverantörer 32

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...