Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder??

Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder??

Jag kommer bara på en: addnature. Det är klart, berras sportfiske kanske finns kvar på hornsgatan, men den räknar jag nästan inte.

Naturkompaniet har ju hur många butiker som helst i övriga staden, varför inga på söder?

Är söderborna för stadsfixerade, eller är det så att östermalmskidzen bär upp alla butiker norr om slussen med inköp av dunjackor?
 
Finns inte så värst många friluftsbutiker i vasastan eller på kungsholmen heller. Tror inte att detta är ett "söder-problem"! Frågan borde snarare lyda:

- Varför är stans alla friluftbutiker koncentrerade runt kungsgatan?

Och svaret på det har jag inte en jävla aning om...! :)
 
Ja dagens I-landsproblem. Och varför har vi inga naturkompaniet i Upplands-Väsby? Hmm kan det vara så att man lägger sin butik där man tror man kan maximera försäljningen? Om konkurrenterna finns i city, varför då finnas i förorten? De som inte finns i City erbjuder då andra kvaliteter (tex lägre priser) och jag tror inte skillnaden i hyra är tillräckligt stor mellan söder och Kungsgatan.

Christian
 
Be Outdoor har öppnat i Alby. Man åker för att komma in till ICA Maxi, Biltema och dom andra stora butikerna i området så ser man butiken.
 
Långt att gå :)

Måste ställa mig bakom idéen att detta är verkligen ett I-landsproblem!

Är det långt att gå till de andra butikerna??

Bor själv på Frösön som är en Ö strax utanför Östersund.... på själva Frösön finns igentligen inga butiker alls... lite matbutiker och några med inredning.
MEN vi har en egen tältfabrik då!

I Östersund finns Naturkompaniet, Terräng, Intersport, Stadium och en till.
Men ska man till Lundhags så är det ca 8mil.
Till Åre där bla klättermusen håller till så är det 10mil.

Så problemet ditt att det inte finns några friluftsbutiker på söder ser jag endast som nyttigt då det är bra att röra på sig *s*
Speciellt när denna tråden ligger på ett forum för uteliv :)

Tyckte att rubriken var lite komisk ;)[
 
För att roa eller oroa?

Att bo på "bystan" innebar ingen service utom att räkningarna kommer med posten, till brevlådan vid stor väg.
Butik för mat och krog i nästa by, 14 km till stan där det finns några av kedjorna, men multiplar därtill till storstan och ytterligare några till København där utbudet är spritt och relativt stort, även om jag tycker att Hamburg har ett bättre utbud för att inte tala om Berlin som ligger närmare än bästkustens Pärla.
De här butikerna på andra sidan gränserna för ju oxså med flera andra möjligheter, så visst är det bra att butikerna ligger där de gör ;-)
 
Typisk -08

För dom som undrar är det Stockholm som avhandlas...;)
Kan det möjligen bero på att friluftsfolk och butiksägare fortfarande helst färdas med bil och inte förstått hur överlägset cykel är?
 
Vart i Stockholm används de mesta kläder som säljs i dessa friluftsbutiker? Det är ju i alla fall inte på Söder, och det är inte heller ute i naturen. Kängor, Gore-Tex jackor och dunjackor, används ju främst i städerna, hos de som har råd att köpa dem.
 
Måste ställa mig bakom idéen att detta är verkligen ett I-landsproblem!

Är det långt att gå till de andra butikerna??

Bor själv på Frösön som är en Ö strax utanför Östersund.... på själva Frösön finns igentligen inga butiker alls... lite matbutiker och några med inredning.
MEN vi har en egen tältfabrik då!

I Östersund finns Naturkompaniet, Terräng, Intersport, Stadium och en till.
Men ska man till Lundhags så är det ca 8mil.
Till Åre där bla klättermusen håller till så är det 10mil.

Så problemet ditt att det inte finns några friluftsbutiker på söder ser jag endast som nyttigt då det är bra att röra på sig *s*
Speciellt när denna tråden ligger på ett forum för uteliv :)

Tyckte att rubriken var lite komisk ;)[

Fast själva tältfabriken ligger ju i Estland...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
insco Finns ett bra Team Sportia Butiker och leverantörer 4
Pulkor, vart finns dom? Butiker och leverantörer 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.