Priser och $

De svenska butikerna måste göra kraftigt ökade vinster på amerikanska produkter.
Dollarn har rasat totalt på senare år men här kostar amerikanska varor lika mycket fortfarande. Tidigare var det ju inte alltid värt besväret att beställa från USA men nu är skillnaden i pris så stor attjag ofta beställer även billigare grejer därifrån, ÄVEN om man räknar in att vi har hög frakt, risk för tull etc blir det fortfarande bra mycket billigare än att handla i sverige
 
Åker man på tull kan det däremot bli förbannat jävla dyrt. Enligt min förmenta erfarenhet satsar posten på att välja ut försändelser med högt varuvärde. Fraktföretag och tullavgifternsas betalande eller icke varierar.
 

avslutad210712

Gäst
Åker man på tull kan det däremot bli förbannat jävla dyrt. Enligt min förmenta erfarenhet satsar posten på att välja ut försändelser med högt varuvärde. Fraktföretag och tullavgifternsas betalande eller icke varierar.

Men fortfarande troligen billigare än att köpa i Sverige.
 
köper man från USA så måste man räkna med skatt o tull.. om man inte är en tjuv dvs.

Jag får alltid betala tullavgifter och moms när jag handlar från andra länder utanför EU bortsett från USA. Det är därför jag har lite svårt att säga om det är säkert eller inte att man får betala tullavgifter och moms. Man kan inte betala tull och moms i efterhand när man väl har fått paketet utlämnat vad jag har förstått, enligt den information jag fick när jag luskade i varför jag alltid betalade tull mm på paket från Japan men sällan på dem från USA.
 
köper man från USA så måste man räkna med skatt o tull.. om man inte är en tjuv dvs.

Det handlar snarare om tur eller otur om dom kollar ens paket. Jag beställde tidigare i våras en Garmin foreunner 305 från USA. 1400kr inklusive frakt. Som hittat med andra ord. 2 polare beställde från samma ställe, precis likadan produkt och båda dom fick tulla sina men jag slapp. Känner mig inte det minsta som en tjuv.. ;-)
 
Det handlar snarare om tur eller otur om dom kollar ens paket. Jag beställde tidigare i våras en Garmin foreunner 305 från USA. 1400kr inklusive frakt. Som hittat med andra ord. 2 polare beställde från samma ställe, precis likadan produkt och båda dom fick tulla sina men jag slapp. Känner mig inte det minsta som en tjuv.. ;-)

Sök i forumet så hittar du minst ett par trådar om detta här på Utsidan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.