Priser på Addnature!

Jag köpte nyligen ett par Snowline Chainsen PRO dubbar; rejäla doningar för is och snö, men inte för fjällen. De kostar ungefär 450kr - 500 kr ute i nätbutikerna, utom på Addnature, som tar 2450 kr!!! Jag har mejlat dem och frågat hur de tänker, utan svar. Det är inget misstag, för de har båda modellerna av denna typ, och de skiljer lite i pris, men båda kostar på Addnature mellan två- och tretusen kronor... Någon som har en förklaring?

Jag köpte nyligen ett par Snowline Chainsen PRO dubbar; rejäla doningar för is och snö, men inte för fjällen. De kostar ungefär 450kr - 500 kr ute i nätbutikerna, utom på Addnature, som tar 2450 kr!!! Jag har mejlat dem och frågat hur de tänker, utan svar. Det är inget misstag, för de har båda modellerna av denna typ, och de skiljer lite i pris, men båda kostar på Addnature mellan två- och tretusen kronor... Någon som har en förklaring?

VI har marknadsekonomi i Sverige så marknaden kommer att göra att de med för högt pris inte säljer (såvida det inte finns andra mervärden) medan de med lägre pris säljer mera. Det är grundläggande marknadsekonomi och självreglerande. Väg även in möjlighet till prova före köp, bytesrätt, service, hjälp med utprovning och råd.
Med prisjämförelsesajter på nätet är det dessutom enklare att jämföra många varor nuförtiden.

Vänligt av dej att upplysa en butik med högt pris och vi får väl se om de reagerar - annars är det ju bara att handla någon annanstans där priset och övriga faktorer passar dina behov.
Priset uppstår då köparen tycker priset är lågt nog och säljaren har hög marginal nog.

Handla smart!

/Patrik

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vänligt av dej att upplysa en butik med högt pris och vi får väl se om de reagerar - annars är det ju bara att handla någon annanstans där priset och övriga faktorer passar dina behov.
Priset uppstår då köparen tycker priset är lågt nog och säljaren har hög marginal nog.

Handla smart!

/Patrik

Förvisso, men i detta fall är prisskillnaden mellan övriga butiker och Addnature surrealistiskt, 450 kr i övriga butiker, 2450 kr hos Addnature.

Äh! Det är inga komplicerade marknadsmekanismer eller någon frånvarande osynlig hand bakom. Ett vanligt litet fel bara. Alla som någon gång arbetat med att prissätta eller prismärka varor vet att sådant händer. Att Addnature sedan inte haft tid att svara och justera priset är tråkigt, men det finns ju som sagt 10 andra ställen att handla ifrån...

Jag trodde oxå först att det var ett programmeringsfel, men eftersom Addnature fortfarande tar det astronomiska överpriset för dubbarna på sin sajt, antar jag att det inte är det - och att det finns folk som inte kollar alternativ, och därför blir av med 2000 kr alldeles i onödan.

Hej @creamwolf! Tack för att du uppmärksammade detta! Helt klart har prissättningen blivit fel (tyvärr på hela Snowline sortimentet). Vi justerar detta och förhoppningsvis har vi ett mer rimliga priser under dagen eller absolut senast imorgon om våra inköpare inte hinner ta tag i det direkt.

Och vi ber såklart om ursäkt att du inte har fått ett svar via mail, undersöker detta. Mvh Anton på Addnature.com

Härligt! Nu kan man köpa de för 395:- i stället för"ordinarie pris" som är 2450:-. Enligt hemsidan sparar man hela 83% mot ordinarie pris.

Bilagor

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    20.7 KB · Visningar: 1,852
Tidigare så var det bara fel, nu är det kriminellt!
Vad har hänt med Addnature som jag handlat mycket av förr?

Ärligt??

Visst vore det väl schysst om den som ändrade priset sa som det var istället för att låtsas som om det var en ofantligt stor prissänkning. Jag kommer i vart fall att kolla Addnatures prissättning noga i framtiden. Hoppas det är "den mänskliga faktorn" och inte visar på företagets generella inställning till kundernas förstånd.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips