Artiklar

Sida: Första Föreg. 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 63 Nästa Sista

Korspunktsrapport 67x16

Rapport från Alvar Paulson.

Korspunktsrapport 72x17

Rapport från Henrik Sundén
Bilder från första puderåkningen i Alta, Nord Norge. 10 kommentarer
Camilla Wikström delar här med sig sex mustiga middagstips som hon använde vid en vinterfjälltur, våren 2002. 8 kommentarer

Korspunktsrapport 64x15

Rapport från Daniel Haavisto.

Jojo-leden

Jonas Utterström gjorde en fjällvandring på Jojo-leden eller Tre-passleden som den också kallas. Här följer berättelsen och bilderna. 7 kommentarer
Emma Hägerström berättar om sitt första klätteräventyr i Denver, Colorado. 6 kommentarer
Under några timmar vandrade jag omkring i den snötäckta skogen i Årefjällen och knäppte några bilder på den vittäckta marken av nysnö. 1 kommentar
Göran Kropps replagskamrat, Erden Eruc, har lagt ut en skaderapport bla på ett forum under Cascadeclimbers.com. Läs rapporten här. 10 kommentarer
Här berättar Inge Bäckström om en paddling en härlig hösthelg tillsammans med vännen Jan Funcke. Den intensiva båtsäsongen är över för den här gången. 6 kommentarer
Robert och Erik åkte till Trangias fabrik i Trångsviken för att se hur det egentligen går till. Många genialiska löningar, material och annat roligt fick vi se under vårt besök... 32 kommentarer
När det blåste som mest, 15-20 m/sek, och det började bita i kinderna, det var då vi kom på idén. Idén att ta våra forskajaker och surfa vågorna som blåste in på Björkö 20 km sydöst om Sundsvall. 8 kommentarer
Den blinde Erik Weihenmayer har nu bestigit de hösta topparna på världens sju kontinenter. 13 kommentarer
I mitten av oktober går Sörmlands Ultra Marathon av stapeln - ett långlopp på 50 KM längs Sörmlandsleden. Per-Erik Malmqvist som deltog förra året ... 1 kommentar

Korspunktsrapport 69x16

Rapport från Marcus Wreber.
Augusti och September brukar vara kanonmånader i Jämtlandsfjällen. Vädret är stabilt och solen värmer fortfarande. Så här ser det ut här uppe i Årefjällen nu... 5 kommentarer

EWW 2.0

Kalle Johansson har skrivit ett kåseri om ett vandringsäventyr längs skåneleden. Roger Madsen höll i kameran. Berättelsen heter EWW 2.0, vilket står för "Extreme Walking Weekend version 2.0". Alltstå ... 3 kommentarer
Tillsammans med goda vänner var Inge Bäckström och paddlade i Ålands skärgård i somras. Här berättar han om turen. 4 kommentarer
Inge Bäckström skriver här om en fin helg i Kosterarkipelagen i slutet av maj 2002. 6 kommentarer
Med nya kängor jag inte hunnit gått in och nyinköpt 90 liters säck stöltade jag och Michael iväg mot parken. Kängorna kändes som slalompjäxor till en ... 5 kommentarer
En vandring i Sarek som har nedtecknats av Thommy Åkerberg. 8 kommentarer
Thommy Åkerberg beskriver här en fågelskådarhelg på Öland.

Korspunktsrapport 64x15

Rapport från Magnus Sandström.
Korrallrevens situation kritisk. Organisationen Reef Check har varit med sedan starten av Quicksilver Crossing och undersökt fler än 300 rev...
Tanken var att Quicksilver Crossing skulle vara i ett år. Nu har surfexpeditionen rest runt i tre år och kommer att fortsätta till 2005. Quicksilver ...

Korspunktsrapport 62x14

Rapport från Anders Weister.

Korspunktsrapport 74x18

Lite tips om bra kompaktkameror att ta med på strapatserna.
Ett kåseri kring en vandring utmed Sörmlandsleden, en underhållande berättelse. 6 kommentarer